شناسهٔ خبر: 167862 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

اروپا برای احیای برجام درصدد اطمینان بخشی به برخی کشورهای عربی نباشد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها باید بجای زمینه سازی برای کشورهای عربی در راستای احیای برجام، به آنها اطمینان دهند که اقتدار ایران موجب ثبات در منطقه است.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در رابطه با نشست رایزنی وزیران اروپایی درباره چگونگی تعامل با کشورهای عربی و احیای برجام، گفت: طرف های معاهده برجام باید بر اساس تعهداتی که مکتوب شده و به عنوان سند بین المللی مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، اقدام کنند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برخی کشورهای عربی نیابت از قدرت های فرامنطقه ای دارد و همواره تلاش می کنند به سیاست ایران هراسی دامن بزنند؛ این مهم در حالیست که این کشورها در زمان انعقاد توافقنامه برجام نیز با چنین امری مخالف بودند.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط طوری رقم می خورد که شاید آمریکا به برجام بازگردد لذا این کشورها در تلاش هستند طرف های برجامی را از اجرای تعهداتشان بازدارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع برخی کشورهای مرتجع عربی هیچگاه نمی خواهند ایران قوی باشد و تلاش می کنند فشارهای سیاسی علیه کشورمان در عرصه بین الملل ایجاد کنند.

نوش آبادی تصریح کرد: از این رو به نظر می رسد اروپایی ها باید بجای زمینه سازی برای کشورهای عربی در راستای احیای برجام، به آنها اطمینان دهند که اقتدار ایران در حوزه های مختلف در راستای ایجاد صلح و ثبات منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی کشورهای عربی باید بدانند ایران هیچگاه در امور کشورهای دیگر دخالت نمی کند و آنها نیز نباید در این مسیر گام بردارند