شناسهٔ خبر: 167859 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

نشست پیگیری مصوبات نظارت میدانی از واحدهای صنعتی و معدنی استان مرکزی در کمیسیون صنایع برگزار می‌شود

فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از برگزاری نشست بررسی و پیگیری مصوبات و مشکلات مطرح شده در نظارت میدانی بر واحدهای صنعتی و معدنی استان مرکزی در کمیسیون صنایع و معادن با حضور مسئولان ذی‌ربط خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت اله فیروزی  درباره مصوبات نظارت میدانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از استان مرکزی، گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در این نظارت میدانی از واحدهای صنعتی و معدنی موجود در شهرستان های ساوه، زرندیه، محلات، دلیجان و اراک بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات این واحدهای قرار گرفتند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس را در نظارت میدانی همراهی کردند، افزود: باید از واحدهای تولیدی موجود در استان مرکزی به درستی حمایت شود چراکه این واحدها ظرفیت مناسبی در تولید ماشین آلات راهسازی، معدنی، بویلر، کمباین، واگن و... دارند.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی، اضافه کرد: تامین مواد اولیه موردنیاز، وجود موانع در واردات برخی قطعات و ماشین آلات خط تولید، کمبود سرمایه در گردش، عدم انعقاد قرارداد با واحدهای تولیدی با وجود توانایی این شرکت ها در تامین نیاز بازار داخل و واردات این محصولات از خارج از کشور، نداشتن کارت بازرگانی و... از جمله مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: طی هفته‌های آینده نشستی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مقامات اجرایی و استانی و نمایندگان بخش خصوصی به منظور بررسی مشکلات احصا شده برگزار می شود، تا راهکار مناسبی برای برون رفت از این مسائل شناسایی شود.