شناسهٔ خبر: 167857 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

پایان تحریم و سیاست فشار حداکثری علیه تهران، راهکار احیای برجام است

اصغر سلیمی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس اعتقاد دارد ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی های برجامی غربی ها، موجب نگرانی کشورهای اروپایی شده است.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی در خصوص پنجره فرصت برجامی جمهوری اسلامی ایران برای دولت جدید ایالات متحده که تا ابد بازنخواهد بود، گفت: دولت موظف است قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران را بدون هیچ تاخیری اجرایی کند و این موضوع امروز به نگرانی طرف های برجامی تبدیل شده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی ها به خوبی دریافته اند اقدام مجلس شورای اسلامی ایران قاطعانه است و دیگر نمی توانند فرصت سوزی کنند از این رو شاهد موضع گیری های سیاسی آنها طی چند وقت گذشته هستیم.

وی ادامه داد: ترامپ تلاش کرد با سیاست فشار و تحریم حداکثری، امتیازات بیشتری را در برجام برای خود بدست بیاورد و این در حالیست که ایستادگی مردم ایران موجب شد این دسیسه خنثی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر می رسد در شرایط کنونی اروپایی ها باید دولت جدید آمریکا را قانع کنند دست از سیاست های یکجانبه و اشتباه گذشته بردارد و اقدام به جبران خسارات برجامی کند. چنین موضوع باید دردستورکار وزرای خارجه اروپا باشد نه اینکه با تقسیم کار، هر روز موضع گیری سیاسی علیه ایران کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین اروپایی ها باید بدانند برای احیای برجام فرست اندکی دارند و این بار نمی توانند اقدام به فرافکنی یا تهدید به تحریم و سوءاستفاده از ابزارهای بین المللی کنند.