شناسهٔ خبر: 167821 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

وضعیت ارز بهتر می شود

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارز روند خوبی دارد و بهتر هم می‌شود مردم عزیز و بازار بهترین قضاوت کننده در شرایط اقتصادی هستند قبلا هم گفتم نرخ را بازار تعیین می کند.

به گزارش «نماینده»، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ارز روند خوبی دارد و بهتر هم می‌شود. مردم عزیز و بازار بهترین قضاوت کننده در شرایط اقتصادی هستند قبلا هم گفتم نرخ را بازار تعیین می کند.

وی افزود:روند مثبت است و باید صبر کرد و به تدریج فعالان اقتصادی را با شرایط اقتصادی تطبیق خواهند کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برخی می‌گویند بانک مرکزی مابه‌ازای ریالی ارزهای ایران در کره جنوبی را در اختیار دولت قرار داده و بازگشت این مبالغ به کشور تاثیری در بازار ارز ندارد، تصریح کرد: بخش عمده‌ی این پول برای بانک مرکزی است و قدرت بازارسازی را بالا می‌برد.

همتی در پاسخ به این سوال که آیا دولت به‌دنبال کاهش قیمت ارز است؟ یا آن‌طور که گفته می‌شود علاقه‌ای به این‌کار ندارد، خاطر نشان کرد: من یک‌بار گفته‌ام و  بازهم می‌گویم که رئیس کل بانک مرکزی اولین کسی است که طرفدار ارزش پول ملی است؛ حیثیت و اعتبار رئیس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است نه‌اینکه نگذارد نرخ پایین بیاید.

وی بیان داشت: تفاوت سامانه نیما با بازار این است که در بازار خیلی سریع این تحولات رخ می‌دهد اما در بازار نیما به‌دلیل اینکه صادرکننده و واردکننده عرضه و خرید انجام می‌دهند و معاملات طول می‌کشد تا انجام شود این روند کندتر است ولی در عین حال روند کاهنده است.