شناسهٔ خبر: 167732 - سرویس مجلس
منبع: میزان

نماینده مجلس: ارز تک نرخی نوسانات در قیمت کالاها را از بین می‌برد

جعفر قادری عضو کمیسیون «برنامه،بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه ارز تک نرخی نوسانات در قیمت کالاها را از بین می‌برد، تاکید کرد: این امر باعث می‌شود تا به نوعی قیمت‌ کالاها واقعی شود در این شرایط دولت به‌طور حتم باید یارانه افراد کم درآمد را به موقع پرداخت کند و از سوی دیگر راه را برای تولید باز نگه دارد.

به گزارش «نماینده»جعفر قادری ، با بیان اینکه تعیین نرخ ارز ترجیحی در بودجه تورم‌زا نیست، گفت: مشکلات در حوزه توزیع کالاهای اساسی باید برطرف و یارانه به کالای اساسی تخصیص داده شود.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌گذاری بر کالاهایی که خارج از شبکه تحت کنترل دولت توزیع می‌شود، بر مبنای ارز آزاد است، بیان داشت:  آزاد شدن ارز هیچ تغییری در قیمت  این کالاها ایجاد نخواهد کرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: درست است که ارز ترجیحی به ۱۷۵۰۰ تومان رسیده، اما دولت می‌تواند نرخ تعرفه بسیاری از کالاها را کم کند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز تک نرخی نوسانات در قیمت کالاها را از بین می‌برد، تاکید کرد: این امر باعث می‌شود تا به نوعی قیمت‌ها واقعی شود در این شرایط دولت به‌طور حتم باید یارانه افراد کم درآمد را به موقع پرداخت کند و از سوی دیگر راه را برای تولید باز نگه دارد.