شناسهٔ خبر: 167669 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

افزایش ۳۰درصدی عرضه مسکن با تصویب قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی

احمد دنیامالی، بندرانزلی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پیگیری‌های مجلس در راستای تصویب و اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مسیر کاهش قیمت اجاره مسکن مثمرثمر بوده است.

به گزارش «نماینده»، احمد دنیامالی  با اشاره به تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس و تاثیرات این مهم بر افزایش عرضه مسکن و اثرات این مهم همچون کاهش قیمت‌ها، گفت: به نظر می‌رسد این اقدام نتایج مثبتی  را به همراه داشته و کمک خوبی برای عرضه خانه های خالی است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عرضه بیشتر خانه‌های خالی در پی آغاز اجرای این قانون، افزود: این خبر خوبی است که امیدواری را برای کاهش قیمت‌ها افزایش می‌دهد چرا که افزایش عرضه، متناسب‌سازی با تقاضا را به همراه داشته و در ادامه قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌های که مجلس برای کاهش قیمت مسکن انجام داده را در این مسیر بسیار مثمرثمر دانست و گفت: اگرچه موضوعاتی مانند "پایه پولی" در نرخ اجارهبها سهم دارد اما اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی تعدیل قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت. /