شناسهٔ خبر: 167668 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

تولیدکنندگان سال آینده مالیات کمتری می‌پردازند

سنگدوینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس با اشاره به کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدکنندگان برای سال آینده در کمیسیون متبوعش، حمایت از تولید داخلی ضروری دانست.

به گزارش «نماینده»، رمضانعلی سنگدوینی، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر کاهش ۵ درصدی مالیات دریافتی از تولیدکنندگان در سال آینده، گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال جهش تولید و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی، کمیسیون تلفیق تصویب کرد از تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کمتر مالیات اخذ شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش میزان مالیات دریافتی از تولیدکنندگان علاوه بر تشویق آن‌ها برای  ادامه فعالیت در این حوزه، ثبات و ارزانی قیمت کالاها و افزایش کیفیت و کمیت تولیدات داخلی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات کمتر از تولیدکننده، قیمت کالاها را پایین می‌آورد، افزود: کاهش قیمت کالاها به نفع تولیدکننده و مصرف کننده به صورت توامان است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از الزامات و پیش‌نیازهای تحرک تولید به‌ویژه در شرایط فعلی، رفع مشکلات و چالش‌های واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه مالیات است. در توسعه تولید و فعالیت‌های اقتصادی در کشور، ضرورت اصلاح و تصویب قوانین و مقررات و فرآیند مالیات‌ستانی در راستای کاهش فشار بر تولید را دو چندان می‌کند