شناسهٔ خبر: 167666 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

امکان صدور پروانه اضطراری برای خانه‌های در حال فروریزش

سالاری عضو شورای شهر تهران از امکان صدور پروانه‌های اضطراری برای خانه‌های در حال فروریزش در پایتخت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، ‌ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت خانه‌های ناایمن در حال فروریزش به ویژه در منطقه ۱۲ پایتخت گفت: صدور پروانه تخریب و نوسازی دارای فرآیند بسیار بروکراتیک است و نیاز به استعلام‌های قابل توجهی از نهادهای درون‌شهرداری و خارج از آن دارد.

وی افزود: املاک فرسوده در حال فروریزش عمدتا متعلق به اقشار فرودست و محروم جامعه است و از آنجایی که در فرآیند صدور پروانه باید نسبت به بازگشایی معابر اقدام شود این خانه‌های ریزدانه اگر بخواهند عقب‌نشینی کنند میزان بسیار کمی از مساحت ملک آنها باقی می ماند ولی در امکان سکونت وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه به موجب گزارشاتی که از شهرداری منطقه ۱۲ دریافت کردم، شاهد فروریزش تعداد قابل توجهی از خانه‌های محله هرندی و برخی از محلات دیگر در منطقه ۱۲ بودیم که منجر به بی سرپناه شدن شهروندان شده بود وآن ها بلاتکلیف و سرگردان شده بودند.

سالاری با اشاره به  بازدیدی که به همراه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و مدیران کل مربوطه، مدیرکل حراست شهرداری تهران و رییس سازمان بازرسی شهر تهران به همراه شهردار منطقه ۱۲ از این خانه‌های تخریب شده و در حال فروریزش داشته است، گفت: در جریان این بازدید جلسه ای را  برگزار کردیم و در خصوص صدور پروانه اضطراری برای خانه‌های در حال تخریب و در آستانه فروریزش محله هرندی و بخشی از محلات مشابه تصمیم گیری کردیم تا دیگر نیازی به گذراندن مراحل بروکراتیک و استعلام‌های مربوطه نباشد.

به گفته وی، با پیگیری‌هایی که انجام شد، صورت جلسه‌ای مبنی بر صدور پروانه‌های اضطراری برای خانه‌های در حال تخریب و فروریزش منطقه ۱۲ طی چندین بند و تبصره تصویب شد.

این عضو شورای شهر افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، شاهد آغاز مقاوم سازی برای خانه‌های در حال تخریب در محله هرندی و سایر محلات مشابه به موجب سازوکاری که در این پروانه‌های اضطراری پیش بینی شده، هستیم.