شناسهٔ خبر: 167658 - سرویس مجلس
منبع: فارس

فشار سیاسی برای واردات واکسن مشکوک

قاضی زاده نایب رئیس مجلس با اشاره به بنای عده ای برای واردات واکسن آمریکایی به کشورمان آن را بر اساس خواست سیاسی آن افراد دانست و گفت: شرکت سازنده واکسن، حتی حاضر نیست عوارض احتمالی و خسارت را بپردازد.

به گزارش «نماینده»، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۱ دی) در جلسه علنی اظهار داشت: متأسفانه این روزها جریان ضدانقلاب خیلی روی واردات واکسن آمریکایی به کشورمان مانور می‌دهد.

وی افزود: به درستی مقام معظم رهبری واردات واکسن این شرکت بدنام که تولیدکننده واکسن در آمریکا است را به کشورمان ممنوع کردند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این شرکت در آمریکا تا کنون ۵ بار متهم بوده و محکوم شده است که این محکومیت به دلیل نقصان‌های علمی و ضرر و زیانی بود ه که به مردم آن کشور وارد کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: این شرکت آمریکایی حتی حاضر به تضمین درباره واکسن خودش نیست و عوارض احتمالی و جبران خسارت را هم قبول ندارد.

وی افزود: برخی کشورهای جهان و منطقه وقتی با این شرکت آمریکایی قرارداد منعقد کرده‌اند با عدم پذیرش عوارض واکسیناسیون از سوی این شرکت مواجه شده و آن شرکت آمریکایی حتی حاضر نشده که اگر کسی بر اثر تزریق این واکسن دچار مشکل شود به او خسارت بپردازد.

نایب رئیس مجلس گفت: نمایندگان مجلس بیانیه‌ای را در این باره نوشته و دلایل علمی را در آن بیان کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: وقتی ما دانش فنی لازم برای تولید واکسن را در کشورمان داشته و دانشمندان خوبی داریم و واکسن‌هایی تولید می‌کنیم که استاندارد بالای جهانی هم دارد و امکان صادرات را هم داریم چرا باید به سمت واردات برویم.

وی گفت: ما در کشورمان پلت‌فرم‌های مختلف واکسن داریم، القاء اینکه عده‌ای به دنبال واردات واکسن‌های مشکوک به کشورمان باشد نشان‌دهنده آن است که آنها دوستدار سلامتی ملت ایران نبوده و به دنبال خواست سیاسی خود هستند.