شناسهٔ خبر: 167647 - سرویس مجلس
منبع: فارس

خطر استفاده آمریکایی‌های از واکسن برای ترور بیولوژیک وجود دارد

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آمریکا در تحقیقات علمی هم روحیه استکباری خود را دارد و در این زمینه ملت‌های دیگر به ویژه کشورهای جهان سوم را موش آزمایشگاهی خود می‌داند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره عدم خرید واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس گفت: آمریکا در تحقیقات علمی هم به دنبال سوء استفاده از دیگر کشورهاست و روحیه استکباری خود را در این حوزه نیز حفظ کرده است.

وی افزود: ما در موارد متعدد مشاهده کرده‌ایم که آمریکا برای تکمیل تحقیقات علمی خود به ویژه در حوزه پزشکی چه سوء استفاده‌هایی را از ملل ضعیف داشته و آنها را به عنوان آزمایشگاه خود و این کشورها را به عنوان آزمایشگاه خود می‌دانسته است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: تحقیقات برای واکسن کرونا در کشور انجام شده و کار رو به پیشرفت است و  نمونه انسانی آن نیز آزمایش شده است.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: پس از گذر از مرحله آزمایش و نتیجه مثبت در حوزه انسانی در ارتباط با واکسن کرونا، ما می‌توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی حتی نیاز منطقه را نیز تأمین کنیم.

وی افزود: اگر تحقیقات علمی آمریکا در حوزه واکسن کرونا به نتیجه مطلوب هم برسد و این واکسن به طور قطع مفید باشد باز هم ما نمی‌توانیم به واکسن آمریکایی اعتماد کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: ما باید این موضوع را همواره مد نظر داشته باشیم که آمریکا رویکردی خصمانه نسبت به ملت ایران داشته و دارد و مطمئن باشیم که واکسن کرونای آمریکایی به فرض هم که نتیجه‌بخش باشد در مورد ملت ایران، آمریکا این واکسن را دستکاری خواهد کرد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های دشمنی آمریکا و متحدانش علیه ملت ایران ترور بیولوژیک است و واکسن یکی از راه های رسیدن به این مقصود است و باید همواره مراقب اقدامات کشورهای متخاصم در ارتباط با این موضوع یعنی استفاده از واکسن برای ترور بیولوژیک باشیم.