شناسهٔ خبر: 167356 - سرویس جامعه
منبع: فارس

مصوبه کمیسیون اجتماعی برای افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ که در حوزه کاری کمیسیون اجتماعی است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان بررسی این تبصره‌ها، اعضای کمیسیون مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا کند و البته این افزایش حقوق به صورت پلکانی اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بر اساس این مصوبه کارکنانی که حقوق‌شان پایین‌تر باشد، افزایش ۲۵ درصدی حقوق را خواهند داشت و این افزایش حقوق به ترتیب در حقوق‌ها و دریافتی‌های بالاتر کمتر خواهد بود.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که پاداش پایان کار کارکنان دولت تا سقف ۳۰ سال پرداخت می‌شود و مدیرانی که بیش از ۳۰ سال و حدود ۴۰ سال و شاید هم بیشتر به کار خود را ادامه می‌دهد پاداش پایان کار آنها تا سقف ۳۰ سال پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مورد هدفمندی یارانه، ها، اعضای کمیسیون مصوب کردند که کارگاه‌هایی که با تعداد نیروی کار کمتر از ۵ نفر فعال هستند نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند، که از جمله آنها می‌توان به کارهای صیادی، کشاورزی و... اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون مصوب کردند که اعتبارات این بخش از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود.

به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون اجتماعی و دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس در  جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود و پس از تصویب در  کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و همچنین تصویب در صحن علنی به عنوان مصوبه مجلس تلقی شده و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.