شناسهٔ خبر: 167355 - سرویس فرهنگ
منبع: فارس

مصوبه کمیسیون فرهنگی برای تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی به شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای شبکه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز و در ادامه جلسات قبل اعتبارات بخش فرهنگ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه و در جریان بررسی جدول ۴ لایحه بودجه، اعضای کمیسیون مصوب کردند تا از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای شبکه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما اختصاص یابد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: شبکه‌های برون مرزی در سال جاری با مشکلات جدی مواجه بودند و اعضای کمیسیون فرهنگی تخصیص اعتبار به این بخش از شبکه‌های سازمان صدا و سیما را ضروری دانستند.

منتظری خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع برنامه‌های تولیدی صدا و سیما اعم از سریال و... مورد بحث قرار گرفت و بنا شد تا در سال آینده ۱۰ درصد از برنامه‌های تولیدی توسط صدا و سیما به موضوع خانواده و جمعیت اختصاص یابد و این برنامه‌ها با محوریت این موضوع تولید شود.

وی افزود: علاوه بر این موضوع اعتبارات حوزه‌های علمیه مورد بحث قرار گرفت و بر تخصیص اعتبار به حوزه‌های علمیه و طلبه‌هایی که در طرح هجرت شرکت می‌کنند تأکید شد و مصوب شد تا به این بخش اعتباراتی در بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص یابد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طلبه‌هایی که در طرح هجرت شرکت می‌کنند و برای فعالیت‌های مذهبی به روستاهای دوردست می‌روند با محدودیت‌های زیادی مواجه‌اند و لازم است اعتباراتی برای بهبود وضعیت آنها اختصاص یابد.

منتظری خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه موضوع توسعه حریم اماکن متبرکه مثل حرم امام رضا(ع)، حرم احمد بن موسی(ع) در شیراز، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ‌در شهر ری و... مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد تا برای رفع مشکلات این اماکن در حوزه توسعه حریم‌ها اعتباراتی تخصیص یابد.

وی افزود: مصوبات کمیسیون فرهنگی در این باره به کمیسیون تلفیق ارسال می‌شود و چنانچه در کمیسیون تلفیق و پس از آن در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد، در مصوبه نهایی بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده و لحاظ خواهد شد و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.