شناسهٔ خبر: 166969 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون آموزش: لایحه رتبه بندی معلمان در انتظار تایید هیئت دولت است

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان در وزارت آموزش و پرورش نهایی شده، گفت: تحقق لایحه رتبه بندی معلمان منوط به تایید آن از توسط هیئت دولت و ارسال به مجلس پیش از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۰ است.

به گزارش «نماینده»  حجت الاسلام حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان گفت: وزارت آموزش و پرورش پس از نهایی کردن  لایحه رتبه بندی و تعیین ۵ سطح مختلف برای فرهنگیان، لایحه را برای تایید نهایی به هیئت دولت ارسال کرده است.  

وی افزود:  با وجود اینکه وزیر آموزش و پرورش وعده ارسال لایحه رتبه بندی به مجلس را پیش از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰  داده بود، اما هنوز هیئت دولت اقدامی برای ارسال این لایحه به مجلس انجام نداده است.

فلاحی  در پاسخ به این سوال که کمیسیون آموزش برای ارسال این لایحه پیش از نهایی شدن لایحه بودجه ۱۴۰۰ چه اقداماتی انجام داده است، خاطرنشان کرد: اگر دولت منابع مورد نیاز برای تحقق لایحه رتبه بندی معلمان را در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی نکرده باشد، مجلس نمی تواند بار مالی جدیدی برای تحقق این لایحه ایجاد کند. چرا که در این صورت شورای نگهبان به دلیل  مغایرت لایحه بودجه با اصل ۷۵ قانون اساسی، آن را به مجلس بازمی گرداند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در عین حال گفت: البته با توجه به اینکه از سویی هنوز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ آغاز نشده و از سوی دیگر مجلس عزم جدی برای اصلاح ساختار بودجه دارد، در صورتی که لایحه رتبه بندی تا هفته آینده نیز به مجلس ارسال شود، می توان به تحقق رتبه بندی معلمان در سال آتی امیدوار بود.