شناسهٔ خبر: 166965 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مجلس و دولت به دنبال یکدست کردن اطلاعات یارانه‌ بگیران در سال ۱۴۰۰ هستند

جعفر قادری431 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم اجرای عدالت در توزیع بودجه استانی و شهرستانی در سال آتی گفت: مجلس و دولت به دنبال یکدست کردن اطلاعات یارانه‌ بگیران در سال ۱۴۰۰ و پرداخت‌های دستگاه‌های اجرایی در این باره هستند.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: تلاش کردیم تا جهت‌گیری‌های مجلس را در طرح اصلاح ساختار بودجه در نظر گرفته و به سمت عادلانه شدن بودجه استان‌ها و شهرستان‌ها مدنظر قرار داده و در حقیقت شاخصی برای این موضوع در نظر بگیریم تا اختلافات در خصوص بودجه پایان بپذیرد.

وی افزود: بحث یارانه‌ها و اطلاعات یارانه‌بگیران هم باید تعیین تکلیف شده و کل اطلاعات خانوارها یکدست شود تا مبادا خدایی ناکرده عده‌ای از یارانه استفاده بیشتری کرده و عده‌ای امکانی برای استفاده نداشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: من معتقدم که بایستی به سمت و سویی برویم که نفت خام را در داخل کشورمان بفروشیم و با انگیزه اعطا شده این فرصت را به پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها بدهیم تا آنها آن را تبدیل به فرآورده کرده و ارزش افزوده را به دست بیاوریم ضمن اینکه آرزویمان این است که روزی برسد که حتی یک بشکه نفت خام صادر نکنیم که امیدوارم این روز هر چه سریع‌تر فرا رسیده و آن را جشن بگیریم.

قادر خاطرنشان کرد: هر چه بتوانیم از خام‌فروشی نفت فاصله بگیریم به نفع کشور، منافع ملی بوده و ارزش افزوده بیشتری را به دست می‌آوریم.

وی افزود: بایستی انرژی‌های فسیلی را تبدیل به برق کرده و آن را صادر کنیم همچنین در مورد گاز هم بایستی تلاش کنیم آن را صادر کنیم این در حالی است که حتی من معتقدم اگر برق را تبدیل به رمز ارز کنیم و آن را برای واردات مایحتاج اصلی کشور به کار بگیریم کار درستی را انجام داده‌ایم به همین دلیل از دولت و همکارانم در مجلس می‌خواهم ظرفیت چنین موضوعاتی را در کشور گسترش دهند.

قادری خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را با عدم خام‌فروشی نفت انجام داده و درآمدهای حاصله را برای توسعه زیرساخت‌ها به کار گیریم و ظرفیت بخش‌های غیردولتی استفاده کنیم تا راه و نیروگاه‌ها، سد و پالایشگاه‌ها و ... را ایجاد کنیم کار درستی را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: بایستی در سال ۱۴۰۰ تمرکز خود را بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در نظر بگیریم این در حالی است که خیلی از کارها ربطی به تحریم‌ها ندارد ولی چون قید و بندها در کشورمان زیاد است مشکلات توانسته بر بخش تولید سایه بیفکند.

وی گفت: دولت و مجلس باید در سال ۱۴۰۰ به سمت راه‌اندازی صندوق‌پروژه باشند و از مشارکت بخش‌های غیردولتی استفاده حداکثری کرده و آنها را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور ترغیب کنیم این در حالی است که برخی بخش‌ها در کشور نظیر ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ... امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ کشور و ابر پروژه‌ها را داشته و ظرفیت خوبی برای توسعه زیرساخت‌های کشور دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: سامانه پرداخت یارانه‌ها به یکدست شدن اطلاعات و آمار افراد و خانوارها برای دریافت یارانه و یکدست شدن اطلاعات دستگاه‌های مختلف دولتی در این زمینه در سال ۱۴۰۰ بسیار ضروری است تا اعطای کمک و یارانه به مردم مسیری شفاف داشته و قابل رصد باشد تا بتوانیم به عدالت واقعی برسیم.

وی گفت:‌ بنا نداریم که با عناوین مختلف به افراد کمک شده و یارانه بدهیم بلکه باید عدالت را برقرار کنیم و نبایستی وضعیت به صورتی باشد که عده‌ای از چند محل مختلف یارانه دریافت کنند.