شناسهٔ خبر: 166757 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

‏مجلس اجازه خدشه دار شدن عزت کشور در لوای مذاکره با استکبار را نمی دهد

سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر استواری سیاست خارجی کشورمان گفت: دولت در عرصه سیاست خارجی نمی تواند از چارچوبهای ترسیمی رهبر معظم انقلاب عدول کند.

به گزارش «نماینده»، مهدی سعادتی  ‏عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: چارچوب سیاست خارجی کشورمان مبتنی براصول حکمت، مصلحت و عزت پایدار است.

نماینده مردم بابل با اشاره سخنان صریح رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر اعضای شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه خاطر نشان کرد: نظر صریح رهبر  انقلاب همچنان مبتنی بر عدم مذاکره مجدد با شیطان بزرگ و تلاش برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه استکبار است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با نکوهش سخنان برخی مسئولان بلند پایه دولتی که خواهان مذاکره مجدد با آمریکا هستند یادآورشد: اساسا مذاکره در شرایط کنونی که آمریکا شدیدترین تحریم ها را علیه ملت مقاوم کشورمان اعمال می کند به معنای تسلیم است که در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.

وی در این ارتباط به فضاسازی برخی رسانه های درباره فراهم شدن مذاکره با تیم جوبایدن در واشنگتن اشاره و تصریح کرد: سیاست های ترسیمی استکبار تحت فشار لابی صهیونیسم جهانی علیه انقلاب اسلامی ترسیم و عملیاتی می شود و امید واهی بستن به یاری دشمن شماره یک ملت انقلابی عبث و مایه وهن است.

نماینده بابل گفت: استکبار جهانی در طول 41 سال گذشته ظالمانه ترین سیاست های ممکن را علیه ملت ایران اعمال کرده و هیچگاه ابراز ندامت نکرده و در آینده نیز از حجم دشمنی هایش کاسته نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس مواضع حکیمانه رهبری در همه امور بویژه عرصه سیاست خارجی را فصل الخطاب دانست و افزود: ملت ایران همچنان در حال پرداخت خسارت های بیشمار برجام بدفرجامی است که بدون توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب عملیاتی شد.

سعادتی با انتقاد از مواضع جریان آشنایی که برغم شکست سیاستهایش در 7/5سال اخیر همچنان عزت و پیشرفت ایران اسلامی را در گرو مذاکره با آمریکا می داند ،گفت:مجلس انقلابی با هوشیاری و رصد دقیق تحولات عرصه های جهانی، اجازه خدشه دار شدن چهره عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران را در پشت میزهای مذاکره با شیطان بزرگ نخواهد داد.

این نماینده مجلس با اشاره به عبور کشورمان از گردنه های سخت و دشوار تحریم های ظالمانه خاطرنشان کرد: راه سعادت و رستگاری ملت ایران توجه به راهبردهای ترسیمی رهبر انقلاب مبنی برچشم پوشی از یاری بیگانگان و تکیه بر توان داخلی است.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم در هم افزایی با کانونهای پرتوان فرهنگی و اقتصادی داخلی،طر ح های جهش تولید و اقتصادی را مهیا و عملیاتی خواهد کرد.