شناسهٔ خبر: 166755 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

آخرین روند تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس

غنی نظری نماینده خلخال در مجلس از پیگیری طرح تفحص از سازمان تامین اجتماعی(شستا) از طریق ارسال نامه به قالیباف و دژپسند، خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، در تشریح آخرین روند طح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی (شستا) در مجلس، اظهار داشت:این طرح برای بررسی کارشناسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده و هیئت رئیسه کمیسیون نیز محورهای سوالات مطرح شده در طرح تفحص را جهت پاسخگویی برای مسئولان سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه ما متظر توضیحات مسئولان این سازمان هستیم، ، افزود: اما متاسفانه مسئولان این سازمان با گذشت چند ماه از ارسال سوالات و محورهای تفحص تا کنون پاسخی را پیرامون سوالات تفحص به این کمیسیون ارسال نکرده اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان داشت: اگر تاخیر مسئولان سازمان تامین اجتماعی در پاسخگویی به محورهای طرح تفحص از این سازمان ادامه داشته باشد، این موضوع از طریق دیگر ابزارهای نظارتی قوه مقننه از جمله ارسال نامه به آقای قالیباف رئیس مجلس ، طرح موضوع در جلسه علنی پارلمان و همچنین تذکر و سوال از آقای دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی پیگیری، خواهد شد.

نظری درباره محورهای تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی(شستا)گفت: عدم شفافیت مالی در این سازمان به ویژه حوزه «شستا»عدم عدالت جغرافیایی سرمایه‌گذاری از سوی این سازمان، انتصابات در شستا،عدم ساماندهی مشخص در پرداختی‌های سازمان تأمین اجتماعی و همچنین پرداخت حقوق نجومی به برخی از مدیران شرکت های زیر مجموعه شستا از جمله محورهای تفحص از سازمان تامین اجتماعی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، تصریح کرد: در صورتی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی توضیحات خود را ارسال کنند و این پاسخ ها قانع کننده نباشد پس از سپری شدن مراحل قانونی، کمیته تحقیق و تفحص از شستا تشکیل می شود.