شناسهٔ خبر: 166663 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

راه‌آهن ظرفیت مدیریت مهم‌ترین محرک‌های توسعه و پیشرفت کشور را دارد

اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن می‌تواند رهبری مهم‌ترین محرک‌های توسعه و پیشرفت ایران در خود به عنوان مرکز کانونی جای می‌دهد و اعمال مدیریت می‌کند.

به گزارش «نماینده»،محمد اسلامی در مراسم سه شنبه‌های فناورانه ریلی که در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن برگزار شد، اظهار داشت: سرزمینی مملو از استعداد داریم و خدا به خاطر این که از ظرفیت انسانی استفاده درست نکرده‌ایم ما را نمی‌بخشد؛ ما سازمان‌هایمان را به صورت مصرف کننده مدیریت کرده‌ایم نه تولیدکننده.

وی ادامه داد: در بررسی بحث موبیلیتی، جلوه‌های پیشرفت هم در موضوعات هوافضا و هوانوردی و هم موضوعات زمینی نظیر قطارهای پرسرعت و مباحث انتقال سریع، نشان می‌دهد ما در راه‌آهن بیش از بقیه بخش‌ها ظرفیت داریم و تقاضای پیرامونی در این حوزه فرصت زیادی ایجاد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ارتباط با موضوعات توسعه در کشور باید توجه داشت که راه‌آهن می‌تواند رهبری مهم‌ترین محرک‌های توسعه و پیشرفت ایران در خود به عنوان مرکز کانونی جای می‌دهد و اعمال مدیریت می‌کند.

اسلامی گفت: در شرکت راه‌آهن سه شنبه‌های فناورانه ریلی داریم و این بیانگر تغییرات ساختاری، نگرشی، فرایندی و شیوه‌ها و به کارگیری تکنولوژی‌های روز در راه‌آهن است.

وی تأکید کرد: مردم باید حس کنند جریانی مسؤول و دانش بنیان برای ارتقاء کیفیت زندگی آنها متعهدانه عمل می‌کند.