شناسهٔ خبر: 166589 - سرویس جامعه
منبع: فارس

مشکلات محدودیت ترددهای شبانه برای داروخانه‌ها/ داروخانه را نباید زود تعطیل کرد

داروخانه دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص صدور مجوز تردد برای پرسنل داروخانه‌ها اظهار داشت: متاسفانه هنوز اندرخم بلاتکلیفی و سردرگمی هستیم و این موضوع سبب آشفتگی پتانسیل و انرژی داروخانه ها می شود.

به گزارش «نماینده» جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص صدور مجوز تردد برای پرسنل داروخانه‌ها اظهار داشت:  متاسفانه هنوز اندرخم بلاتکلیفی و سردرگمی هستیم و این موضوع سبب آشفتگی پتانسیل و انرژی داروخانه ها می شود.

وی ادامه داد: ساعت کار موظف داروخانه ها در پروانه ها ذکر شده و اینکه داروخانه ها زودتر از موعد تعطیل کنند، موجب محروم شدن مردم از دریافت خدمات دارویی و سلامتی و ایجاد اضطراب و ناامنی ذهنی نزد خانواده ها می شود.

سعیدلو تاکید کرد: تاکید ما صرفا بر دکتر داروساز شاغل در داروخانه‌ها نیست، چرا که پرسنل داروخانه ها هم باید مشمول این طرح باشند.

وی تصریح کرد: باید پیش از شروع طرح، در این خصوص چاره اندیشی می شد ولی با این حال، توقع داریم که مسؤولین هرچه زودتر در خصوص تسهیل تردد پرسنل داروخانه ها تعیین تکلیف کنند.  اگر داروخانه ها زودتر تعطیل شوند، سبب می شود که تراکم جمعیت در داروخانه های شبانه روزی افزایش پیداکند و این در دوره کرونا به معنای تشدید احتمال خطر ابتلا و انتشار کرونا است.