شناسهٔ خبر: 166541 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

هفته آینده طرح قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری به صحن می‌آید

آصفری// نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: هفته آینده قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به صحن ارجاع می‌شود.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تا زمانیکه  طرح قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد، براساس قانونی که در حال حاضر وجود دارد انتخابات ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن اینکه تا وقتی که طرح قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری به تصویب نرسد دولت ملزم نبوده که قانون قبلی انتخابات را کنار بگذارد.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید براساس همان قانونی که در گذشته وجود داشته موضوعات انتخابات پیش برده شود و مادامی که قانون جدید انتخابات به تصویب رسید می‌توان براساس آن شرایط انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  بوده و این امکان هم وجود دارد که هفته آینده برای رای‌گیری به صحن مجلس ارجاع داده شود و پس از تصویب به دولت ابلاغ خواهد شد تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ براساس قانون جدید برگزارشود.