شناسهٔ خبر: 166539 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

لابی صهیونیستی در کانادا مانع استرداد خاوری می شود

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که اگر پلیس اینترپل نتواند خاوری را به ایران برگرداند توانمندی اش زیر سوال می رود.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عموئی با انتقاد از عدم همکاری دولت کانادا با پلیس اینترپل برای استرداد خاوری، گفت: بازگرداندن مفسدین اقتصادی و کسانی که به منافع مردم در موضوعات اقتصادی ضربه زده اند، خواسته عمومی و ملی است. پیگیری نیروی انتظامی و بخش اینترپل ایران از حمایت عمومی مجلس شورای و ملت برخوردار است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه نامه پلیس جمهوری اسلامی به پلیس اینترپل حرکت صحیحی است، ادامه داد: از پلیس اینترپل انتظار می رود که توجه داشته باشد آقای خاوری کسی است که در دادگاه محکوم شده بنابراین هم برای پاسخگویی به اتهاماتش و هم برای تادیه مطالبات مردم ایران باید به کشور برگردد.

این نماینده مجلس بیان کرد: اینکه خاوری در موضوعات مختلف و در مکان های عمومی در اخبار و رسانه ها دیده شود آزار دهند است او کسی است که به منابع مردم ایران دسترس داشته حالا اینکه آزادانه در دنیا می گردد بیش از همه به وجهه کانادا در بین ایرانیان ضربه می زند.

وی تاکید کرد: اگر پلیس اینترپل نتواند این مفسد اقتصادی را بازداشت کند توانمندی خود را زیر سوال برده و این کم کاری  می تواند در همکاری های پلیس بین الملل و ایران تاثیر داشته باشد.

لابی صهیونیستی مانع احیای روابط تهران و اوتاوا شده است

 عموئی در ادامه گفت‌وگو به تاثیر عدم ارتباط دیپلماتیک ایران با کانادا بر موضوع استرداد خاوری، بیان کرد: موضوع روابط دیپلماتیک بین تهران و اوتاوا در واقع به طرف کانادایی بر می گردد  باید تاکید کرد که ایران آمادگی داشته در موضوعات کنسولی روابط را آغاز کند اما وجود لابی های صهیونیستی در دولت کانادا مانع احیای روابط شده، در واقع طرف کاندایی روابط را قطع کرده؛ ایران مشکلی ندارد که با ملاحظاتی روابط را از سر بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: باید تاکید کرد که کانادایی ها با حضور لابی صهیونیستی درداخل حاکمیتشان از این فضا برای استرداد خاوری سوء استفاه می کنند، اما باید بدانند که وجود افرادی که به ایجاد مشکلات اقتصاد و اختلاس شهره اند در خاک کانادا به وجهه این کشور ضربه اساسی می زند و می تواند بعدا در همکاری آتی تهران و اوتاوا مشکلی برای طرف کانادایی به وجود آورد.