شناسهٔ خبر: 166508 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

توضیحات محسن هاشمی در مورد سبک جدید برگزاری جلسات شورای شهر

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مجوزهای لازم را جهت برگزاری جلسات شورای شهر به صورت مجازی ازشورای عالی استان‌ها اخذ کرده‌ایم، گفت: جلسه امروز شورا به صورت ترکیبی برگزار شد.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره موضوع کرونا در پایتخت اظهار داشت: صحن امروز شورای شهر به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری برگزار شد و در ایام کرونا جلسات صحن را لغو نکردیم و سعی بر این بود که جلسه کمیسیون‌ها و کمیته‌ها مجازی و دورکاری انجام شود تا بتوانیم پروتکل‌های دستوری ستاد کرونا را هر چه بهتر رعایت کنیم.

وی افزود: جلسات ترکیبی صحن شورا به صورتی است که صحن با حضور کمتر از ۱۵ نفر به صورت حضوری قابلیت برگزاری دارد و اعضاء می‌توانند به صورت کامل جلسات را گوش فرا دهند و اسلایدها را ببینند همچنین وقت برای صحبت بگیرند و بدون هیچ مشکلی رأی دهند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه درباره پرونده باغات در شورای شهر تهران گفت:‌پرونده باغات بسیار حساس است و اعضاء شورا هر وقت بحث شده که این قضیه به سرعت رسیدگی شود علاقه‌مند بوده‌اند که در صحن تصمیم‌های لازم اتخاذ شود. حدود ۱۰۰ پرونده قرار است در مورد باغات در صحن شورا بررسی شود و در تلاشیم سرعت‌ عمل‌ها را در این زمینه افزایش دهیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری جلسات ترکیبی را نپسندد و دستور دهد به صورت  غیرحضوری صحن شورا برگزار شود این قابلیت وجود دارد که صحن کاملا مجازی برگزار شود و ما مجوزهای لازم را از شورای عالی استان‌ها و هیأت دولت داریم و آئین‌نامه‌ها نیز اجازه به این موضوع می‌دهد.

وی گفت: قصد داریم که آخرین گروهی باشیم که در شهرداری فعالیت‌مان را تعطیل می‌کنیم. در حال حاضر برخی از پرسنل شهرداری در سازمان‌هایی مانند بهشت‌زهرا (س)، پسماند، مترو و اتوبوسرانی مجبورند با بیش از ۵۰ درصد از نیروها فعالیت داشته باشند و ما نباید در این شرایط تعطیل شویم.