شناسهٔ خبر: 166506 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

آقای رئیس جمهور چرا نتایج جلسات هیات وزیران شما مخالفت با طرح های مجلس است؟

محمدبیگی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دردها زیاد است و قرار نیست مجادلات ما مردم را ناراحت کند مبنای ما در این مجلس این است که در مقابل دشمن یک صدا باشیم اما به من بگویید آقای رئیس جمهور چرا نتایج جلسات هیات وزیران شما مخالفت با طرح های مجلس است؟

به گزارش«نماینده» فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ آبان) مجلس شورای در نطق میان دستور گفت: سلامم را از قزوین پایتخت خوشنویسی ایران زمین پذیرا باشید، از آبیک انقلابی که آبش صفر هم نیست، از زیاران با گوشت قرمز معروفش که دیگر در سفره های مردم جایی ندارد، از خاکعلی که دلاورمردانش خاک حلب را طوطیای چشم کردند تا یک وجب از خاک وطن طعمه داعشی ها نشود، از کشاورزان که دست نا کارآمدی جهادکشاورزی تیشه بر ریشه بذر گندم شان زده و بازار آرد و نان چنان داغ کرده که دستان زن سرپرست خانوار می سوزد تا قرص نانی به فرزندان گرسنه اش برساند.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از محمدیه زیبا شهری که اگر شهرستان شود امید داریم که شهر مهرگان با آن کوچه های عمودی دیگر شاهد تعطیلی شعب بانک ها به جرم محرومیت و نداری مردمانش نشود. از الوند، شهر عروس هزار داماد که وسوسه اموال، املاک و شرکت های شهرک صنعتی البرزش چنان برخی را مسخ کرد که برای پیروزی در انتخابات شورای شهر قطره ای از شهر را مبدل به روستا کرد و لطیفه تلخ بزرگترین روستای ایران را رقم زد و مطالبات کارگران مظلوم را رها کردند.

وی اظهار داشت: می خواهم از دست های پینه بسته روستاییان طارم سفلی بگویم که منتظر سیراب شدن باغ های زیتون و زمین هایشان از سدهای منطقه هستند، از الموت زیبا که آب شاهرودش می جوشد اما دریغ از آب شرب مناسب در رازمیان و معلم کلایه و راه های پر پیچ و خم روستاهای حوزه انتخابیه که منتظر کار جهادی هستند. از اقبالیه مظلوم که با بازگشت پیکر زکریا مدافع حرم، راه شیری را پیمود اما هنوز راهش برای خدمت برخی مسئولان به مردم ناهموار است.

این نماینده مجلس بیان کرد: امروز برخی نواحی منفصل شهری گویا از برنامه و بودجه نیز منفصل هستند و محمودآباد، بیدستان، شریفی و پیریوسفیان منتظر بوی پیراهن یوسف دانشجویان جهادگری هستند تا در قرارگاه دوکوهه جهادی شمه ای از گام دوم انقلاب اسلامی را بچشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: آمده ام از قزوینی بگویم که گرچه دانشگاه ها، باغ و بستان و چشمه های نورش اسیر جناح بازی و معاملات برجامی شده است اما همچنان ریشه دار و امیدوار به آینده ای است که پایه هایش را رجایی ها، بابایی ها و لشکری ها در آسمان محکم کرده اند. این قصه پر غصه بسیاری از شهرها و روستاهای ماست که تشنه مجلسی مقتدر و  در رأس امور و دولتی کارآمد و انقلابی و جوان اند و صد البته که اجر دولتمردان خدوم جای خویش محفوظ است.

محمدبیگی در ادامه نطق میان دستور گفت: جوانان سرزمین من امروز با سیاست های پولی و بانکی  دولت در زمینه بورس سرمایه هایشان بر باد رفته نه صرفا در اثر فشار تحریمی آمریکا جنایت کار. دردها زیاد است و قرار نیست مجادلات ما مردم را ناراحت کند مبنای ما در این مجلس این است که در مقابل دشمن یک صدا باشیم اما به من بگویید آقای رئیس جمهور چرا نتایج جلسات هیات وزیران شما مخالفت با طرح های مجلس است؟

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت با طرح های جوانی جمعیت، مالیات بر عایدی سرمایه، اصلاح قانون وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد مخالفت کرده است، بهارستان امروز یاری تو را می خواهد ای پاستور نه مخالفت با طرح هایش را تا مردم به جای خود تحریمی شاهد شکوفایی اقتصاد درون زای برون نگر باشد، آیا جز این است که در ۷ سال گذشته اقتصاد، فرهنگ، سیاست و مردم را با غل و زنجیر برجامی تدبیر و امیدتان به کدخدا قفل کرده اید.

وی اظهار داشت: عدالت آموزشی کجا پر کشیده که دانش آموزان روستایی به سامانه شاد دسترسی ندارد سوء مدیریت و بازی های سیاسی در استان بدون توجه به مطالبات معلمان دلسوز آموزش و پرورش را بیمار کرده است، نمایندگان جهادی و بسیجی امروز به نرمی کرسی های وکالت خو نکرده اند و پا به پای مردم مظلوم سراسر ایران تا مرهمی بر دردهای کهنه مردم باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: درحالی که داغ دار جان عزیزان از دست رفته در اثر کرونا هستیم، سلامم را نثار شهید مدافع سلامتی می کنم که محجورانه رخ در نقاب خاک کشید و فرزندانش یتیم شدند اما مادرشان شهید مدافع حرم حساب نشد. در اثر سستی در مدیریت دولتی ستاد کرونا بخش های بیمارستانی ما امروز کانال گردان کمیل شده است و روزی تاریخ قضاوت خواهد کرد که چگونه ایثارگران جامعه سلامت بدون توجه به تحقق وعده های پر حجم مسئولان در جهت تامین نیروهای انسان متخصص و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، پرداخت معوقات و کارانه ها سپره مردم عزیز شدند