شناسهٔ خبر: 166486 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

گروه‌های دوستی پارلمانی، در خنثی‌سازی تحریم‌ها تاثیر مهمی دارند

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: دولت می‌تواند از ظرفیت‌های بسیار مناسب گروه‌های دوستی پارلمانی برای پیشبرد اهداف کشور، نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری به ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای پیشبرد تعاملات سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: دیپلماسی پارلمانی ظرفیت بسیار خوبی بوده که دولت در این سال‌های اخیر از آن غافل شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق کشورها دارای پارلمان و گروه‌های دوستی هستند که این گروه‌های دوستی در کشورهای دیگر نیز از نفوذ قابل توجهی برخوردار هستند و ارتباطات تناتنگی با دولت‌های خود دارند؛ بنابراین باید از چنین ظرفیتی در راستای کمک به دولت، دور زدن تحریم‌ها، توسعه روابط بین‌الملل و همچنین پیشبرد اهداف کشور استفاده کرد.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور تاکید کرد: مجلس وظیفه ریل گذاری دارد و یکی از ریل‌گذاری‌ها نیز همین گروه‌های دوستی است که می‌تواند برای توسعه روابط ایران با کشورهای دیگر مناسب باشد، اما دولت‌ها از آن بهره لازم را نبردند که این بی‌توجهی یک معظل اساسی به شمار می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت می‌تواند از ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی در جهت پیشبرد اهداف کشور نهایت بهره را داشته باشد؛ چرا که  ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه روابط تجاری و سیاسی هستند و هم اینکه در خنثی سازی تحریم‌ها تاثیر بسزایی دارند.