شناسهٔ خبر: 166483 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

تشریح مزایای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس گفت: با محدودیت‌هایی که در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام داوطلبان ایجاد شده، در سال ۱۴۰۰ شاهد ثبت‌نام گسترده نیستیم.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس، گفت: پیشنهادات مختلفی برای این طرح مطرح شده که برای تصویب باید در صحن به رای گذاشته شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری معیارهای  افراد واجد شرایط  برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کرده که این موضوع، گامی رو به جلو در راستای شفاف سازی است.

وی افزود: با محدودیت‌هایی که در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام داوطلبان ایجاد شده، شاهد ثبت نام گسترده افراد نیستیم تا رد صلاحیت آن ها توسط شورای نگهبان برای نظام، هزینه ایجاد کند.

ابوترابی تاکید کرد:ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری مایه وهن نظام است، بر این اساس نباید افرادی که انتخابات را مورد تمسخر و دستاویز قرار می دهند، امکان حضور در این رویداد ملی را داشته باشند.

مشکلات مالی دولت مانع برگزاری انتخابات الکترونیکی 

وی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی گفت: هنوز زمینه لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی  به دلیل مشکلات مالی دولت فراهم نیست اما بستر های اجرایی  و نظارتی مهیاست.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایطی اقتصادی کنونی، امکان تامین مالی هزینه خرید اولیه دستگاه سخت افزاری وجود ندارد ضمن این که با توجه به شرایط فرهنگی و ذهینت منفی مردم  نسبت به انتخابات الکترونیکی، بهتر است انتخابات حساسی همچون ریاست جمهوری به روش سنتی که شفاف‌تر است،   برگزار شود.  

ابوترابی گفت: با توجه به شرایط موجود، انتخابات ریاست جمهوری نباید به صورت الکترونیکی برگزار شود اما در اصلاح قانون انتخابات سعی شده تا زمینه برای برگزاری الکترونیکی در انتخابات شورای شهر و روستاها فراهم شود.