شناسهٔ خبر: 166478 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

ضرورت تقویت نظارت بر توزیع دارو / اختصاص ارز دولتی به دارو موجب کاهش هزینه‌های تحمیلی به مردم می‌شود

داروخانه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دارو همیشه باید در دسترس و قابل تهیه برای مردم باشد گفت: اختصاص ارز دولتی به دارو موجب کاهش هزینه‌های تحمیلی به مردم می‌شود.

به گزارش «نماینده» ملک فاضلی با اشاره به ضرورت تقویت نظارت بر تولید و توزیع دارو، گفت: متاسفانه سازمان هایی که وظیفه تامین و توزیع دارو را بر عهده دارند نظارت کافی و جدی بر حوزه دارو ندارند و متاسفانه همین عامل باعث شده بسیاری از داروها قاچاق شده و یا در بیرون از داروخانه به فروش برسد.

وی افزود: مسئولین مرتبط با حوزه دارو به راحتی می توانند با سیستم‌های نظارتی خود شرکت‌های تولید و پخش دارو را کنترل نمایند ولی متاسفانه در زمینه نظارت بسیار ضعیف عمل می کنند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دارو همیشه باید در دسترس و قابل تهیه برای مردم باشد اظهار داشت: اختصاص ارز دولتی برای دارو باید در دستور کار باشد و از ارز دولتی دارو هم به درستی مراقبت شود تا مردم برای درمان و تهیه دارو متحمل هزینه های اضافی نشوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با اختصاص ارز دولتی به دارو موافق هستم و مسئولین وزارت بهداشت و دستگاه های نظارتی دقت داشته باشند و نظارت ها بر شرکت های تولیدی دارو، شرکت های پخش و افرادی که در توزیع دارو به داروخانه ها فعالیت دارند به صورت جدی تداوم داشته باشد.