شناسهٔ خبر: 166471 - سرویس مجلس
منبع: فارس

میرتاج‌الدینی: باید در ادامه راه «شفافیت آراء» شفافیت در همه بخش‌ها را دنبال کنیم

میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس گفت: شفافیت آراء امری مطلوب و مهم است و ما باید در ادامه شفافیت آراء، شفافیت در سایر بخش‌ها را نیز داشته باشیم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون آیین نامه در باره طرح شفافیت آراء گفت: شفافیت آراء امر مطلوب و بسیار مهمی است و همان طور که در قانون اساسی آمده که مشروح مذاکرات مجلس باید از رادیو پخش شود در مورد مصوبات هم باید مردم علاوه بر مذاکرات در جریان مصوبات نیز باشند.

وی افزود: شفافیت امر بسیار مهمی است و هرچه ابعاد آن گسترده‌تر باشد موجبات اعتماد بیشتر مردم به حاکمیت و مسؤولان را فراهم می‌آورد و از سوی دیگر موجب جلوگیری از فساد در مجموعه نظام می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در ادامه راه پس از شفافیت آراء ما باید شفافیت در سایر قوا و بخش‌ها را داشته باشیم و به همین اندازه اکتفا نکنیم؛ چراکه شفافیت در سایر قوا و سایر بخش‌هاست که تکمیل کننده طرح شفافیت آراء است.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: ممکن است شفافیت آراء باعث شود تا نمایندگان به خاطر رایی که می‌دهند از بیرون و از جمله دستگاه‌های اجرایی تحت فشار قرار گیرند و لازمه جلوگیری از این امر شفافیت در همه قواست؛ چراکه وقتی شفافیت در سایر قوا را داشته باشیم، دیگر فلان دستگاه نمی‌تواند با تصمیمات پنهان خود به نماینده‌ای که رأیش شفاف است فشار بیاورد.

وی در پایان گفت: البته نمایندگان هم نباید تحت تأثیر این فشارها قرار بگیرند و باید حریت و آزادگی خود را در برابر این فشارها حفظ کنند.