شناسهٔ خبر: 166451 - سرویس جامعه
منبع: فارس

آخرین وضعیت مراکز درمانی بیماران کرونایی در استان تهران/ مشکل «دارو» و «تجهیزات پزشکی» نداریم

بیمار کرونایی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از بستری حدود ۶۴۰۰ بیمار کرونایی در ۱۶۷ بیمارستان در شهر و استان تهران خبر داد و گفت: دارو و تجهیزات فراهم است و مشکلی در این خصوص نداریم.

به گزارش«نماینده» نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت مراکز درمانی استان تهران برای درمان بیماران کرونایی چگونه است؟»، اظهار داشت: تقریبا حدود ۶۴۰۰ بیمار بستری داریم و ورودی و مراجعه به اورژانس ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ نفر است که از این تعداد مراجعه به اورژانس در روز، هزار بیمار بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار فوتی‌ها بالاست،  ادامه داد:‌ تعدادی از بیماران ترخیص می‌شوند و در روز به تعداد بیمارانی که در اورژانس بستری می‌شوند و بر اساس شرایط، بخش‌ها را زیر بار کرونا برده و اضافه می‌کنیم.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اضافه کرد:‌ در حال حاضر تقریبا از این ۶۴۰۰ بیمار بستری شده، ۱۵ درصد سهم بیمارستان‌های نیروهای مسلح، حدود ۲۵ درصد سهم بیمارستان‌های خصوصی، حدود ۱۰ درصد بیماران در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و نهادهای خاص مثل بیمارستان‌های وزارت نفت، بانک ملی، دانشگاه آزاد و بقیه بیماران هم در بیمارستان‌های دولتی بستری هستند.

توکلی با اشاره به اینکه ۱۰۲ بیمارستان در کل استان تهران و حدود ۶۵ بیمارستان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران زیر بار بیماران کرونایی قرار دارند، بیان داشت: همچنین بیمارستان‌های تخصصی، بیماران تخصصی خود را دارند و اگر همین بیماران مشکل و آلودگی کرونا هم داشته باشند، درمان لازم صورت می‌گیرد؛ مثل بیمار تصادفی یا ارتوپدی و...

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا از نظر امکانات لازم برای درمان بیماران با کمبودی مواجه نیستید؟»، گفت:دارو و تجهیزات فراهم است و مشکلی در این خصوص نداریم؛ البته مقداری در توزیع داروی «رمدسیویر» مشکل داشتیم که خدا را شکر در حال حل شدن است.