شناسهٔ خبر: 166407 - سرویس جامعه
منبع: فارس

واگذاری املاک شهرداری به پیمانکاران در قالب مزایده

شهرداری تهران مدیر عامل شرکت عمران تهاتر شهر از واگذاری املاک معرفی شده از سوی مودیان شهرداری متقاضی صدور هولوگرام به پیمانکاران در قالب مزایده خبر داد.

به گزارش «نماینده»  محسن خان بیگی درباره تسویه مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران اظهارداشت: همواره شفاف سازی نحوه واگذاری املاک به پیمانکاران به دلیل ماهیت عملیات تهاتر با مشکلات و موانعی همراه بوده است.

وی افزود: به دلیل رویه‌های متداول در فرآیند صدور حواله‌های غیر نقد برای پیمانکاران و حواله تسویه غیر نقد بدهکاران و مودیان، امکان ایجاد رقابت آزاد بین پیمانکاران از یک طرف و ارایه منابع ملکی متقاضیان صدور هولوگرام در یک فرایند شفاف از سوی دیگر، با موانع اجرایی و قانونی متعددی همراه بود.

مدیر عامل شرکت عمران تهاتر شهر ادامه داد: بررسی دقیق و موشکافانه کارشناسان شرکت عمران تهاتر شهر و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در سنوات گذشته، موجب تدوین دستورالعملی برای ایجاد شفافیت و رقابت در فرآیند عملیات تهاتر شد که اولین نمونه اجرایی آن از طریق برگزاری موفق مزایده در تاریخ بیست و یک آبان امسال بود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه های مرتبط به منظور سرعت بخشیدن به تسویه مطالبات پیمانکاران اضافه کرد: در صورت همکاری مناسب سازمان املاک و مستغلات شهرداری و سایر مناطق و سازمان های متولی، شاهد تداوم این کار و سرعت در تسویه مطالبات پیمانکاران و بدهی های مودیان غیر نقد در عین شفافیت و جلب رضایت بیشتر آنها خواهیم بود، بدون شک این امر می تواند به سایر شرکت های کارگزار نیز تسری پیدا کند.