شناسهٔ خبر: 166080 - سرویس مجلس
منبع: فارس

تبیین اولویت‌های شورای مرکزی فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس

شمس الدین حسینی شورای مرکزی فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی اولویت‌های سال اول فعالیت خود در چهار موضوع اساسی را تبیین کرد.

به گزارش «نماینده» شورای مرکزی فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی اولویت‌های سال اول فعالیت خود در چهار موضوع اساسی را تبیین کرد.

سیدشمس الدین حسینی رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز شورای مرکزی فراکسیون ساماندهی مدیرت پسماند، ساماندهی مدیریت سواحل دریا و رودخانه ها، ساماندهی مدیرت جنگلها و ساماندهی مدیرت آب و فاضلاب روستایی به عنوان  چهار اولویت اصلی فراکسیون تصویب شد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد گفت: سه استان شمالی کشور دراین چهار موضوع در شرایط بحرانی قرار دارند و نمایندگان تلاش دارند شرایطی را از لحاظ ظرفیت‌های قانونی و تامین سرمایه فراهم آورند که مشکلات موجود در این بخشها در همین دوره مجلس حل شود.

حسینی تاکید کرد: ظرفیت‌های قانونی خوبی در این حوزه‌ها فراهم است و اگر نیازی به مصوبات واحکام بودجه ای باشد با همکاری دستگاههای اجرایی این احکام تهیه و یا بازنگری شده و به قانون بودجه افزوده خواهد شد.

رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت فراکسیون با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو،  وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد در حال بررسی احکام مناسب بودجه ای در این حوزه هست.
حسینی افزود : در نشست امروز شورای مرکزی فراکسیون مصوب شد تا در سه حوزه ساماندهی مدیریت سواحل دریا و رودخانه ها، ساماندهی مدیرت جنگلها و ساماندهی مدیرت آب و فاضلاب روستایی نیز نشست‌های متعددی با حضور مسولان اجرایی برگزار و خلاءهای قانونی و اجرایی را استخراج و مشکلات را رفع کنیم.    

رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیرهای موثر فراکسیون برای اخذ کمک از صندوق توسعه ملی جهت مدیریت پسماند خبر داد و افزود: امیدواریم با حمایت مقام معظم رهبری و اراده مصمم و خوبی که دولت نشان داده است، مشکل پسماند استان‌های شمالی کشور را در یک پروسه سه ساله حل نماییم.