شناسهٔ خبر: 166025 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

تحریم هشت شرکت ایرانی اقدام تبلیغاتی ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکنون شخصیت‌های زیادی از نظام توسط آمریکایی‌ها تحریم شده‌اند اما به علت اینکه اموالی در خارج از کشور نداشته‌اند، موثر نبوده است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در واکنش به تحریم هشت شرکت ایرانی توسط آمریکا گفت: آمریکایی‌ها هروقت از نظر داخلی اوضاعشان از نظر سیاسی واجتماعی بهم می‌ریزد  بلافاصله یک سری اقدامات خارجی به منظور تسلط بر جوّ داخلی انجام می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقادات شدیدی نسبت به عملکرد ترامپ وجود دارد و هر دو جریان جمهوری خواه و دموکرات اقدامات گذشته یکدیگر را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: مشخص است اقدامات گذشته دولت‌های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در ادوار مختلف معیوب بوده از این جهت زمانی که اوضاع داخلی بهم می‌ریزد با انجام یک سری اقدمات خارجی تلاش می‌کنند تا خواسته مردم را منحرف کنند.

حیدری تاکید کرد: تحریم هشت شرکت ایرانی اقدامی تبلیغاتی در راستای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و تاکنون شخصیت های زیادی در جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکایی ها تحریم شده اند اما به علت عدم دارا بودن دارایی در خارج از کشور موثر نبوده است.

 وی تصریح کرد: بنابر این، تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های ایرانی فعال در پتروشیمی وضع شده که در شرایط فعلی خوراک تبلیغاتی است و مشکلی خاصی برای ایران ایجاد نمی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تاکید کرد: آمریکایی ها با وضع تحریم بیشتر به دنبال اثر گذاری در داخل کشور هستند  تا از طریق بدتر شدن اوضاع اقتصادی  دربین مردم نارضایتی ایجاد کنند در حالی که مردم در جریان رفتار ظالمانه آمریکا هستند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا هر قدر دست به اینگونه اقدامات بزند دولت و ملت بایکدیگر بیشتر متحد می شوند و  ایالات متحده  از منظر افکار عمومی بیشتر متضرر می شود بنابر این رفتار ۴۰ ساله آمریکا تکراری و اثری روی تصمیمات، اتحاد و وحدت ملت ایران ندارد.