شناسهٔ خبر: 165911 - سرویس سیاست
منبع: فارس

ماموریت قالیباف به کمیسیون صنایع مجلس برای بررسی آلودگی هوای اردکان

آلودگی هوا رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اردکان در جلسه علنی (سه شنبه) به کمیسیون صنایع ماموریت داد موضوع آلودگی هوای این شهرستان را بررسی و گزارشی را در این مورد تهیه کند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 6 آبان) مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با استناد به اصل 50 قانون اساسی خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اظهار داشت: در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد در آن حیات اجتماعی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می‌شود از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که موجب آلودگی و تخریب محیط زیست می‌شوند، ممنوع است.

وی افزود: طی 2 هفته گذشته من با شما جلساتی را درباره آلودگی هوای شهرستان اردکان برگزار کردم، هوا در اردکان نسبت به شهرهای دیگر در کشورمان از آلایندگی بسیار بالاتری برخوردار است.

نماینده اردکان در مجلس تصریح کرد:‌ من وضعیت آلودگی هوای اردکان را با 3 استان صنعتی همجوار خود مقایسه کردم، آلودگی هوا در اردکان 191 است در حالی که در تهران 92، اصفهان 135 و در اراک 117 است؛ کرونا مردم شهر من را مورد حمله قرار داده و روا نیست هوای شهر من آلوده‌ترین هوا در کشور باشد.

دشتی اردکانی تأکید کرد: هر چه داد میزنم و با شما جلسه می‌گذارم و با وزرای مربوطه این مشکل را بیان می‌کنم کسی به داد این شهر نمی‌رسد بنابراین از شما خواهش می‌کنم یک اقدام عاجلی را در این خصوص انجام دهید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: اشکال شما درباره بحث آلودگی شهرستان اردکان وارد است اما این اخطار نسبت به هیأت رئیسه و دستور کار وارد نیست اما از کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌خواهم موضوع آلودگی هوای اردکان را بررسی و گزارشی را در این مورد تهیه کند.