شناسهٔ خبر: 165888 - سرویس جامعه
منبع: مهر

توزیع ۴ میلیون بسته حمایتی در بین نیازمندان

بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی، به تشریح خدمات صورت گرفته در قالب پویش «ایران همدل» پرداخت.

به گزارش «نماینده»،مرتضی بختیاری، روز دوشنبه در نشست خبری که به منظور ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در قالب پویش «ایران همدل» برگزار شد، گفت: در مرحله دوم ایران همدل در قالب طرح اطعام حسینی طی دو ماه محرم و صفر ۱۵ میلیون و ۸۸۵ هزار پرس غذا به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: در طرح احسان حسینی نیز در ۲۵۸۱ محله ۱۶۹۵ هزار بسته حمایتی توزیع شد.

رئیس کمیته امداد در خصوص مرحله دوم ایران همدل و جمع آوری کمک های مردمی، گفت: طی این مرحله در قالب طرح احسان حسینی ۳۰۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد و مجموع پویش مرحله اول و دوم ۵۷۲ میلیارد کمک های مردمی بود که البته این میزان کمک مردمی به کمیته امداد انجام شد و کمک های سایر ارگان ها و نهادها به جز این است.

وی تأکید کرد: همچنین در سه طرح اطعام مهدوی، اطعام حسینی و احسان حسینی در مرحله اول و دوم ۲۷ میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان به ارزش ۴۲۸ میلیارد تومان توزیع شد.

بختیاری تصریح کرد: مجموع بسته های حمایتی معیشتی نیز ۴ میلیون بسته طی مرحله اول و دوم بود که ارزش آن ۷۵۰ میلیارد تومان است که میان نیازمندان توزیع شد.

به گفته وی، مجموع کمک هایی که به نیازمندان طی دو مرحله انجام شد، هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد در خصوص مرحله سوم پویش ایران همدل نیز گفت: جلساتی طی هفته گذشته برگزار شد و پیشنهاد شده است که مرحله سوم پویش ایران همدل با عنوان اشتغال و درمان برگزار شود.

بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص جهیزیه و ازدواج نیز در پویش ایران همدل ۳ اقدام خواهد شد یا خیر گفت: یکی از پیشنهادهایی که ما می دهیم، جهیزیه برای زوج های جوان خواهد بود که در صورت تصویب و موافقت نهایی پویش مرحله سوم با عنوان اشتغال، درمان و جهیزیه برای زوج های جوان برگزار خواهد شد.

وی به اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شده و قرار است اگر کارفرمایی هر تعداد نیرو از مددجویان جذب کند، در ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان به او وام بدهیم.

رئیس کمیته امداد در خصوص تبلت دانش آموزان نیز گفت: دانش آموزان تحت پوشش امداد نیاز به ۲۵۰ هزار تبلت دارند که ما در مرحله اول ۵۰ هزار تبلت تولید داخل اختصاص داده ایم و ۱۰ هزار تبلت نیز از سوی بنیاد مستضعفان اهدا شده است و در برخی از استان ها قرار شده ۵۰ درصد هزینه تبلت را خیرین و مابقی را ما پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مکاتباتی برای تهیه تبلت دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور انجام شده است، گفت: بیش از سه میلیون دانش آموز در کشور نیازمند تبلت هستند که امیدواریم بتوانیم با هماهنگی دستگاه ها و کمک های خیرین این مشکل را برطرف کنیم.

بختیاری در مورد برنامه اشتغال در سال جاری گفت: یکی از برنامه های محوری ما در اشتغال استفاده از راهبران شغلی است که این افراد از طرح، آموزش، تسهیلات و غیره در خدمت مددجویان خواهند بود و به آنها کمک خواهند کرد و در پایان نیز برای اشتغال آنها بازاریابی خواهند کرد.

وی ادامه داد: امسال برنامه ما این است که ۵۰ درصد اشتغال در رابطه با راهبران شغلی باشد و بسیاری از مراکز دانش بنیان برای انعقاد قرارداد با راهبران شغلی اعلام آمادگی کرده اند.