شناسهٔ خبر: 165833 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

توضیحات عضو کمیسیون آموزش درباره استخدام ۱۰۰ هزار معلمان غیررسمی

معلم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۱۰۰ هزار معلمان غیررسمی داریم که نمی‌توان به آنها گفت قید استخدام را بزنند باید آنها نیز در مجموعه آزمون ورود کنند.

به گزارش«نماینده» محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دو خواسته جامعه از مجلس و مسئولان اظهار کرد: بحث تمدید کنکور نظام قدیم مطالبه جدی داوطلبان است که در سطح کشور مطرح می‌شود و از سوی دیگر سازمان سنجش اعلام کرده که در سال ۱۴۰۰ کنکور فقط به شیوه نظام جدید برگزار خواهد شد.

وی افزود: تقاضا داریم سازمان سنجش و وزارت علوم ارزیابی مجدد داشته باشند و مطالبات داوطلبان پشت کنکور را در نظر بگیرند.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره نیروهای غیررسمی و اینکه عنوان شده قید استخدام را بزنند، گفت: فضای خوبی در جامعه نیست تمام نیروهای بعد از سال ۹۲ توسط این دولت جذب آموزش و پرورش شدند و بعد از ۸ سال نباید بگوییم قید آموزش و پرورش را بزنند.

وحیدی ادامه داد: اینها نیروهای خرید خدمات، نهضتی، پیش‌دبستانی یا برون سپاری هستند و همیشه فرصت‌هایی برای جذب آنها فراهم می‌شده است و باید بگوییم سوابق آنها یک امتیاز است و می‌توانند در آزمون هم شرکت کنند.

وی متذکر شد: هم اکنون آموزش و پرورش از طریق ماده ۲۸ استخدام می‌کند و مجرای دانشگاه فرهنگیان به معنای چهار سال تحصیل نیست؛ معلمان غیررسمی هم امتیاز و سهمیه داشته باشند، در مجرای آزمون ورود کنند و دوره آموزشی لازم را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند.  حدود ۱۰۰ هزار معلم غیر رسمی داریم اگر آنها کلاس‌ها را رها کنند چه اتفاقی می‌افتد؟