شناسهٔ خبر: 165766 - سرویس مجلس
منبع: مهر

شبکه تولید و توزیع کالا باید نظارت پذیر شود

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه تولید و توزیع کالا باید نظارت پذیر شود تا در صورت تخلف با خاطیان برخورد شود.

به گزارش «نماینده»، محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز ارائه کرد و گفت: این جلسه با حضور وزیر صمت برگزار شد و تأکید نمایندگان آن بود که زنجیره تولید و توزیع کالا باید از شرایط خوبی برخوردار شود.

وی متذکر شد: در روزهای اخیر مجلس جلسات بسیار خوبی در سطح وزرای اقتصادی و با حضور رؤسای کمیسیون ها برگزار کرده است که این جلسات آثار مثبتی به ویژه در بازار ارز داشته است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلسه غیرعلنی امروز مجلس بیشتر متمرکز بر مأموریت های وزارت صنعت، معدن  و تجارت بود و در این جلسه مطرح شد که معایبی در شبکه تولید و توزیع وجود دارد که باید مرتفع شود.

فرهنگی افزود: مشکلاتی که در زمینه ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین گرانی نهاده های کشاورزی به وجود آمد، به دلیل این معایب بود و ما باید این معایب را مرتفع کنیم که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی تأکید کرد: برای آنکه این معایب رفع شود، قرار شد تدابیری درباره شبکه توزیع و تولید اتخاذ شود تا نظارت پذیری افزایش یابد و در صورت تخلف، با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مجلس تاکنون جلسات متعددی درباره موضوع فولاد برگزار کرده است و گزارشی هم در این زمینه تهیه شده که احتمالا هفته آینده در صحن مجلس قرائت می شود.

فرهنگی گفت: همچنین برای حل مشکلاتی که در فولاد وجود دارد، نیازمند قانونگذاری هستیم که وزارت صمت هم امروز اعلام کرد که با مجلس شورای اسلامی در این زمینه همراهی خواهد کرد.