شناسهٔ خبر: 165739 - سرویس مجلس
منبع: میزان

رئیس کمیته امنیت مجلس: رژیم آمریکا بجای دخالت در امور دیگر کشورها به فکر نجات مردم خودش باشد

ابراهیم عزیزی شیراز رئیس کمیته امنیت مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که مدعی شده است هر فرد یا سازمانی که به عرضه، فروش یا انتقال سلاح از مبدا یا به مقصد ایران کمک کند، تحریم می‌شود، گفت: در این شرایط بهتر است مقامات آمریکا به فکر نجات خودشان باشند نه اینکه بخواهند به دیگر کشورهای جهان کمک کنند یا آنان را نجات دهند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هر فرد یا سازمانی که به عرضه، فروش یا انتقال سلاح از مبدا یا به مقصد ایران کمک کند، تحریم خواهد شد، گفت: اساساً آمریکایی‌ها در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست زورگویی و سلطه‌گری خودشان را تحت شرایط مختلف علیه کشورمان به کار گرفته‌اند.

وی افزود: متاسفانه نظام سلطه خوی سلطه‌گری خود را علیه اندیشه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان به کار می‌گیرد تا مانع رشد و پیشرفت این کشورها شود.

رئیس «کمیته امنیت» کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طی چند ماه اخیر آمریکایی‌ها تلاش زیادی کردند تا تحریم‌های ایران را تشدید و یا تمدید کنند، اما کشورهای دیگر با این برنامه‌های آمریکا همراهی نکردند و در این شرایط مقامات آمریکا رفتارهای تهدیدآمیز و قهری از خودشان بروز می‌دهند که برگرفته از رویکرد استکباری و سلطه گرایانه آنان است.

عزیزی افزود: مقامات آمریکا باید بدانند که دوران این رفتارها به سر آمده است و ملت‌های مسلمان به خوبی می‌دانند که باید با یکدیگر منسجم و متحد باشند و نقش بازدارنده خود را در برابر کشورهای سلطه گری، چون آمریکا از خود نشان دهند و مانع رفتارهای سلطه گرایانه آنان شوند.

رئیس «کمیته امنیت» کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم که کشورهای منطقه باید دست به دست هم دهند و بر اساس منافع و درک مشترک از مشکلات و ظرفیت‌های خود روز به روز با یکدیگر هماهنگ‌تر باشند و در مقابل دشمنان بایستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره رفتار سلطه گرایانه خود را دنبال کرده‌اند و در این شرایط ما نباید امور خود را به رفتارهای آمریکایی‌ها پیوند بزنیم، گفت: در شرایط فعلی آمریکایی‌ها مانند یک کشتی بدون ناخدا هستند و در دریای تحولات جهانی شناور شده و آسیب جدی دیده اند.

عزیزی تاکید کرد: در این شرایط بهتر است مقامات آمریکا به فکر نجات خودشان باشند نه اینکه بخواهند به دیگر کشورهای جهان کمک کنند یا آنان را نجات دهند.

«رئیس کمیته امنیت» کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها باید کشور خودشان را ساماندهی کنند و بهتر است که مردم آمریکا را از بدبختی، فلاکت و گرفتاری نجات دهند نه آنکه در امور سایر کشورها دخالت کنند.

وی با بیان اینکه مقامات آمریکا این روزها صرفاً به دنبال فرافکنی و فرار از مشکلات کشورشان هستند، اظهار داشت: کشورهای منطقه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند و همه ما باید بدانیم که تهدیدات پمپئو پوشالی است و راه به جایی نمی‌برد و ما هیچگاه نگران این تهدیدات نیستیم.