شناسهٔ خبر: 165736 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

انتقاد از عملکرد حناچی جهت مقابله با کرونا در تهران

حناچی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حناچی می‌توانست جهت مقابله با کرونا فعال‌تر عمل کند، گفت:‌ همه سازمان‌ها و نهادها باید با هم تلاش کنند تا بیش از این جان مردم به دلیل کرونا از دست نرود.

به گزارش «نماینده» ناهید خداکرمی در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهردار تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: طبق تبصره ۴ و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها انتظار می‌رفت که شهرداری همه امکانات خود مانند سرای محلات و فرهنگسراها را در شرایط اپیدمی متمرکز کند و با کمک بسیج محلات و شورایاری‌ها و خیرین به کمک نیازمندان در شرایط کرونا بشتابد.

وی افزود: برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا با کمک شهرداری می‌توان ایستگاه‌های توزیع ماسک و مواد شوینده در سرای محلات در شرایط قرنطینه توزیع کرد همچنین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برای توانمندسازی شهروندان می‌توانست اقدامات مؤثرتری انجام دهد.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ حناچی در ستاد مقابله با کرونا تدوین پروتکل‌های صنفی زندگی با کرونا را همراه با اتحادیه‌های صنفی باید پیشنهاد بدهد و هر صنفی بتواند پس از تعطیلی و همزمان با بازگشایی مجدد، دستورالعمل‌های خود را اجرا کند تا به جای مداخلات جداگانه به یک رفتار سازمانی برسیم.

خداکرمی گفت:‌از سایر سازمان‌ها و نهادها شهرداری می‌تواند دعوت کند مانند سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد مستضعفان بخشی از بودجه و فعالیت‌های خود را جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اختصاص دهد.

وی تأکید کرد: شهرداری به عنوان مدیر پایتخت می‌تواند فعال‌تر عمل کند تا همه با هم تلاش کنیم تا بیش از این جان مردم از دست نرود.