شناسهٔ خبر: 165733 - سرویس مجلس
منبع: فارس

عدم تمرکز دانش‌آموز و معلم در تحصیل مجازی دغدغه آموزش و پرورش باشد

سامه یح عضو کمیسیون بهداشت مجلس از اینکه تمرکز لازم بین دانش آموز و معلم در تحصیل مجازی وجود ندارد انتقاد کرد و گفت:‌ فرزندان در مدارس باید و نبایدهای اجتماع را علاوه بر آموزش فرامی‌گیرند که باید آموزش و پرورش فکری برای آن کند.

به گزارش «نماینده»، همایون سامه‌یح نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم، درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهار داشت:‌ بچه فقط به مدرسه نمی‌رود که درس بخواند این در حالی است که دانش‌آموزان با حضور در کلاس‌ها ضمن یادگیری علم، مسائل تربیتی و فرهنگی را می‌آموزند.

وی افزود: اسم وزارت آموزش و پرورش به معنای توأمانی آموزش، پرورش، تربیت و یادگیری است و تنها نمی‌توان به دانش‌آموزان درس داد اما نسبت به  مسائل زندگی در اجتماع و برقراری ارتباط با دیگران بی‌تفاوت بود. لذا این مسائل به صورت مجازی یاد داده نمی‌شود.  

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم تصریح کرد: ‌اگر نتوانیم کلاس‌های حضوری را برای دانش‌آموزان برگزار کنیم آنها نمی‌توانند بایدها و نبایدها را در جامعه یاد بگیرند.

سامه‌یح خاطرنشان کرد: با کلاس‌های مجازی فقط دانش‌آموز کامپیوتر و تلفن همراه را روشن کرده و به شیطنت کودکی‌اش می‌پردازد و مدام حواسش به اطراف است و عملا تمرکزی بر درس ندارد و حتی معلم هم بر مسائل کلاس درسش متمرکز نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش اوایل شهریور از برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری در کمیسیون بهداشت خبر داده بود ولی هفته اول شهریور به یک باره به مدیران ابلاغ کردند با هر کسی که کلاس‌های حضوری را برگزار کند برخورد توبیخی خواهد شد.

سامه‌یح افزود: خداروشکر کرونای دانش‌آموزان ضعیف است ولی این امکان وجود دارد که ویروس به پدر و مادر و اعضای خانواده از طریق آنها منتقل شود و این در حالی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس از سوی دانش‌آموزان با  توجه به جنب و جوش زیاد آنان امکان پذیر نیست.