شناسهٔ خبر: 165722 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

دفاتر وزارت امور خارجه در استانها نتوانستند ظرفیت‌های کشور را به دنیا معرفی کنند

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ساختار وزارت امور خارجه و سفارتخانه های کشورمان برای تحقق دیپلماسی اقتصادی نیازمند تحول جدی است.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار در رابطه با اهمیت افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی کشورمان در راستای خنثی سازی تحریم ها، گفت: امروزه اولویت سیاست خارجی باید بر محور توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورها تعیین شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع دیپلماسی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره درهم تنیده است و ارتقاء هر بخش در گرو تحرک بخش دیگر است.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته دفاتر وزارت امورخارجه در استانها راه اندازی شد تا ظرفیت های استانها از سوی این دفاتر به رایزن های اقتصادی منتقل شود تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین یکی دیگر از اهداف راه اندازی این دفاتر، برقراری ارتباط دوسویه برای داشتن دیپلماسی اقتصادی فعال بود اما بدلیل وجود حلقه های مفقوده مختلف این مهم به خوبی محقق نشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد ساختار وزارت امور خارجه و سفارتخانه های کشورمان نیازمند تحول جدی است.