شناسهٔ خبر: 165715 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

دولت لایحه افزایش تعداد نمایندگان به مجلس ارائه کند

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها مجلس یازدهم با انتقاد از عدم افزایش تعداد نمایندگان پس از ۲۰ سال گفت: دولت لایحه افزایش تعداد نمایندگان به مجلس ارائه کند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی با انتقاد از عدم ارائه لایحه دولت برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: بر اساس قانون هر ۱۰ سال یکبار  ۲۰ نفر باید به تعداد نمایندگان اضافه شود لذا دولت می تواند لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه کند.

عضو کمیسیون شوراها مجلس ادامه داد: در مجلس قبل این موضوع در قالب طرح افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از  ۱۰ سال ارائه شد اما شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی به آن گرفت، زیرا بار مالی به دنبال داشت.

وی افزود: در مورد این طرح اختلاف نظر وجود داشت زیرا دو دوره ۱۰ ساله به جهت بار مالی این افزایش تعداد نمایندگان اعمال نشده که پس  از آمدن این طرح به صحن، به دلیل مخالفت دولت، از دستور کار خارج شد.

علیرضا بیگی بیان کرد: اکنون برای این که حقوق مردم  تضییع نشود دولت باید لایحه مربوط به افزایش تعداد نمایندگان را به مجلس ارائه کند تا با تمرکز بیشتری بتوانیم خواسته ها و مطالبات مردم را پیگیری کنیم.