شناسهٔ خبر: 165707 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

مجلس دو هفته را به رفع ابرچالش‌های کشور اختصاص دهد

رحیمی نماینده مردم تربت جام در مجلس با بیان اینکه باید در مجلس بحران‌های عمده کشور را شناسایی کنیم، خواستار اختصاص دو هفته از زمان صحن به رفع ابرچالش‌های مهم کشور اعم از مسئله معیشت، بازار ارز و خودرو و بیماری کرونا شد.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۷  مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس مجلس و هیأت رئیسه برای سفر به مناطق مختلفی از کشور در تذکر شفاهی خود گفت: بازتاب این سفرها مثبت است اما درخواست می‌کنم کمیته‌ای نیز برای پیگیری نتیجه این سفرها و رفع مشکلاتی که به مجلس منتقل شده است، ایجاد شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما در استان خراسان با کمبود شدید نهاده‌های دامی مواجه هستیم چرا که توزیع آنها ناعادلانه و مبتنی بر رانت است به همین دلیل کشاورزان به شدت تحت فشار هستند.

وی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وضعیت بودجه، راه در مناطق روستایی حوزه انتخابیه‌ام بسیار وخیم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: تأسیسات ورزشی  و سالن‌های نیمه‌کاره از مشکلات حوزه انتخابیه‌ام است کما اینکه استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری تربت حیدریه و سالن‌های ورزشی مناطق روستایی نیمه کاره رها شده و فکر می‌کنم وزارت ورزش و جوانان ما را به خداوند متعال سپرده است.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: مناطق حوزه انتخابیه‌ام کوهستانی و سردسیر است و این در حالی است که مردم در تأمین گاز مایع با مشکلات جدی مواجه هستند گرچه از وزیر نفت برای گازرسانی گسترده در مناطق روستایی تشکر می‌کنم اما هنوزدر مناطقی از حوزه‌ انتخابیه‌ام که گازرسانی نشده یا افتتاح نشده است با کمبود شدید مواجه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان تأکید کرد: در مجلس باید بحران‌های عمده کشور را شناسایی کنیم چرا که چند ابرچالش مهم همچون مسئله معیشت، کنترل قیمت‌ها، وضعیت بازار ارز و خودرو و بیماری کرونا وجود دارد و وقت صحن مجلس باید به صورت یک یا دو هفته به بررسی این موضوع اختصاص داده شود.