شناسهٔ خبر: 165704 - سرویس مجلس
منبع: فارس

تحقق معکوس وعده رونق اقتصادی/ یارانه ۴۵ هزار تومانی دیگر دردی دوا نمی‌کند

حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت: آقای روحانی! گفتید کاری می‌کنید که مردم نیاز به یارانه ۴۵ هزار تومانی نداشته باشند. امروز یارانه ۴۵ هزار تومانی که کمتر از دو دلار ارزش دارد دردی درمان نمی‌کند بنابراین وعده‌تان محقق شد.

به گزارش«نماینده» حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس امروز (یکشنبه ۲۷ مهر) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه معیشت مردم در شرایط کنونی تحریم‌ها و کرونا دچار سختی و مشکل شده است خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اظهار داشت: بی‌تدبیری این دولت، ‌مردم را به خاک سیاه نشانده است.

وی افزود:ارز بالای ۳۰ هزار تومن، مسکن دست نایافتنی، افزایش زندانیان و پرونده‌های اجرای مهریه، ‌کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق، کوچکتر شدن سفره مردم و پر کشیدن گوشت، مرغ و لبنیات از سفره مردم حاصل بی‌تدبیری دولت شما است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت:‌آقای روحانی کاش به جای اعتماد به آمریکا و تضمین دانستن امضای کری به جوانان این کشور اعتماد می‌کردید اما متاسفانه هنوز هم به خارج از کشور چشم دوخته‌اید و تاریخ را تحریف  می‌کنید.

حسینی‌کیا تصریح کرد: بدانید امام حسن مجتبی (ع) نخست جنگید و سپس به دلیل عدم همراهی و از هم پاشیدگی فتنه فتنه‌گران ناچار به صلح شد نه آنکه خواست عمومی مردم باشد.

وی با بیان اینکه آیندگان قضاوت خواهند کرد و بی‌تدبیری و ناتوانی شما (روحانی) را به حساب نظام نخواهند گذاشت، ‌تصریح کرد: آقای روحانی آیا می‌دانید کارگران و کشاورزان و مددجویان کمیته امداد، ‌بهزیستی و مردم عادی چگونه زندگی می‌کنند؟ با مشقت، سختی و رنج شب را به روز و روز را به شب می‌رسانند و امروز در شرایط کرونایی برخی خانواده‌ها توان تهیه یک گوشی و تبلت برای فرزندان خود ندارند تا از تحصیل باز نمانند و دچار افت تحصیلی نشوند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس  گفت:‌شرایط امروز همان رونق اقتصادی بود که شما وعده داده بودید. آقای روحانی! گفتید کاری می‌کنید که مرد نیاز به یارانه ۴۵ هزار تومانی نداشته باشند. امروز یارانه ۴۵ هزار تومانی که کمتر از دو دلار ارزش دارد دردی درمان نمی‌کند بنابراین وعده‌تان محقق شد.

حسینی‌کیا یادآور شد: آقای روحانی گفتید که کاری می‌کنید هم سانتریفیوژها بچرخد هم زندگی مردم در حالی الان هر دو نمی‌چرخند. از وضعیت بی‌جان صنعت و کسب و کار حتما بی‌خبر هستید چون اگر خبر داشتید برای مبارزه قاچاق کالا و شوریدن بر سلطان‌های عدیده لحظه‌ای درنگ نمی‌کردید.

وی گفت: قیمت کود، سم و بذر کشاورزی به میزان قابل توجهی افزایش یافتند اما دولت آقای روحانی حاضر نشد متناسب با قیمت واردات به کشاورزان قیمت گندم را محاسبه کنید و پرداخت کنید.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس تاکید کرد:‌آقای روحانی وعده خدا نزدیک است که بساط ناکارآمدان برچیده خواهد شد.

حسینی‌کیا به وزیر ارتباطات نیز طی تذکری گفت: بسیاری از دانش‌آموزان حوزه انتخابیه‌اش در این شرایط کرونا از اینترنت پرسرعت محروم هستند. گناه این دانش‌آموزان چیست که باید از تحصیل باز بمانند.

وی به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد و تصریح کرد:‌هنوز وعده‌هایش در خصوص راه‌های روستایی حوزه انتخابیه‌اش اجرایی نشده بنابراین نیازمند ورود جدی وزیر راه به این مقوله است تا قبل از فصل زمستان اقدام جدی صورت گیرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس در مورد قیمت سرسام آور کود، بذر و ... نیز به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد وتاکید کرد که این مسائل داد کشاورزان را در آورده است چرا چاره اندیشی فوری نمی‌کنید. کشاورزان نباید تاوان بی‌تدبیری ما را پرداخت کنند.

حسینی‌کیا خطاب به وزیر نیرو گفت: هنوز دستور حضرتعالی برای تکمیل مجتمع‌های آبی روستاهای شهر سنقر به سرانجام نرسیده و هنوز وعده ۱۰ میلیارد تومانی شما برای تکمیل این پروژه‌ها به جایی نرسیده است.