شناسهٔ خبر: 165614 - سرویس جامعه
منبع: فارس

حق بیمه حوادت و درمان دانش‌آموزی ۵۹۴۲ تومان است

مدرسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، تفاهم‌نامه و دستورالعمل اجرایی بیمه حوادث و مازاد درمان دانش آموزان و کارکنان مدارس را به ادارات کل آموزش ‌و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن، حق بیمه حوادث و درمان دانش‌آموزی با نرخ حق بیمه ۵۹،۴۲۰ ریال برای هر نفر در سال تحصیلی جاری است.

به گزارش «نماینده» معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در راستای اجرای نظام رفاهی و تسهیلات حمایتی برای معلمان و با توجه به‌ضرورت بیمه‌ای تمامی نوآموزان، دانش آموزان و کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش، دستورالعمل اجرایی بیمه حوادث و مازاد درمان دانش آموزان را به استان‌ها ابلاغ کرد.

تفاهم‌نامه بیمه حوادث و درمان مازاد دانش آموزان و کارکنان مدارس دولتی و غیردولتی آموزش‌وپرورش که با بیمه معلم منعقدشده است برای اجرایی شدن به استان‌ها ارسال تا ادارات کل آموزش‌وپرورش نسبت به انعقاد قرارداد با شعب بیمه‌گر اقدام کنند.

حق بیمه حوادث و درمان دانش‌آموزی با نرخ حق بیمه ۵۹، ۴۲۰ ریال برای هر نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است و برای بهره‌مندی تمامی بیمه‌شدگان از مزایای این پوشش بیمه‌ای، با همکاری شرکت بیمه‌گر برای هر یک از افراد بیمه‌شده، کارت بیمه الکترونیکی صادر و از طریق سامانه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.