شناسهٔ خبر: 165592 - سرویس مجلس
منبع: مهر

رئیس مجلس از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان بازدید کرد

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت های میدانی از استان سیستان و بلوچستان از طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان بازدید کرد.

به گزارش  «نماینده» محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت‌های میدانی از استان سیستان و بلوچستان از طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان بازدید کرد.

رئیس مجلس صبح امروز در محل اجرای پروژۀ آب‌رسانی ۴۶ هزار هکتاری در زابل حضور یافت و ضمن بررسی اشکالات اجرایی و عملیاتی پروژه، بی‌واسطه با کشاورزان بومی منطقه گفت وگو کرد.

قالیباف در واکنش به سخنان پیرمرد معترض زابلی درباره این پروژه گفت: حق با شماست پدر جان، اشکالاتی که می‌گوئید به اجرای طرح آبرسانی وارد است. برای پیگیری همین گلایه‌ها اینجا هستیم.

گفتنی است، طرح انتقال آب به دشت سیستان در پی سفر هیأت دولت در ابتدای سال ۹۳ مصوب و با عنایت رهبر معظم انقلاب بخش اول اعتبار آن با رقم ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

بنابر این گزارش، محمدباقر قالیباف صبح دیروز از طریق فرودگاه کنارک وارد استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران استان و بزرگان طوایف و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی،  در این سفر سه روزه قرار است به صورت چهره به چهره با مردم گفتگو کند و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

سفر قالیباف از چابهار آغاز شد و در ادامه جلسات متعددی در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، زاهدان و منطقه سیستان برنامه‌ریزی شده تا از حضور رئیس مجلس در سیستان و بلوچستان حداکثر بهره لازم در راستای حل مشکلات استان و شکوفایی استعدادها برده شود.