شناسهٔ خبر: 165547 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

تعداد فوتی‌های روزانه باز هم رکورد زد

قربانیان کرونا سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳هزار و ۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۰هزار و ۷۵ نفر رسید.

به گزارش «نماینده» دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک‌هزار و ۷۲۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر رسید البته خوشبختانه تا کنون ۴۰۶ هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

به‌گفته لاری ۴۴۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به‌گفته وی تا کنون چهارمیلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت؛ استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

هشدار نسبت به عادی‌انگاری وضعیت کرونا

لاری گفت: شرط اساسی موفقیت در دوران حساس همه‌گیری بیماری کرونا، همکاری بیشتر و مؤثرتر مردم فهیم کشور با پرسنل نظام سلامت کشور است؛ هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه لازم را برای شیوع گسترده‌تر بیماری در کشور فراهم می‌آورد.

وی افزود: در هفته سوم مهرماه، میانگین بروز موارد بستری در کشور، در هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵ نفر و متوسط بروز موارد مرگ و میر ۲۰ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که متأسفانه در برخی استان‌ها مانند قم، نرخ بروز بستری و مرگ و میر دارای اختلاف بسیار زیادی با میانگین کشوری است.