شناسهٔ خبر: 165538 - سرویس مجلس
منبع: فارس

بهترین راهکار بهبود وضعیت کشور مردمی کردن اقتصاد است

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس گفت: بهترین راهکار برای بهبود وضعیت کنونی اقتصاد کشور مردمی کردن اقتصاد است و امور اقتصادی باید به مردم سپرده شود.

به گزارش «نماینده»،شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، گفت: بهترین کار برای بهبود وضعیت اقتصادی کنونی کشور مردمی کردن اقتصاد است و باید امور اقتصادی به مردم سپرده شود.

وی افزود: دولت باید از تصدی‌گری در حوزه اقتصاد دست بکشد و ضمن واگذاری امور این بخش به مردم تنها به وظایف نظارتی و حاکمیتی خود عمل کند.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصاد خود عاملی برای ایجاد فساد و رانت می‌شود و دولت باید خود را از عرصه اقتصادی کنار بکشد.

قاسمی پور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه بازار عدم وجود یک مبنا و معیار مشخص برای قیمت‌گذاری کالاها و عدم نظارت بر این حوزه است.

وی افزود: امروز وضعیت به گونه‌ای شده که یک کالا در چند مرکز فروش با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد و هیچ کس هم با آنها برخوردی ندارد.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات موجود عدم هزینه درست ارز 4 هزار و 200 تومانی است که به جای این که برای تأمین کالاهای اساسی هزینه شود، خود به عامل فساد تبدیل شد.

قاسمی پور خاطرنشان کرد: با وجود تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی به دلیل عدم نظارت بر زنجیره توزیع، کالاهای اساسی گران به دست مردم رسید و امروز هم مواد غذایی و بهداشتی از لیست کالاهای اساسی حذف شده است.