شناسهٔ خبر: 165443 - سرویس مجلس
منبع: مهر

طرح مجلس برای اصلاح ساختار بودجه/با حیف و میل بودجه مقابله می‌شود

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرحی در مجلس برای اصلاح ساختار بودجه، گفت: با این طرح، بسیاری از منافذ حیف و میل بودجه بسته می‌شود.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی نژاد، درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرحی را برای اصلاح ساختار بودجه تهیه کرده است که به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته‌ای تحت عنوان اصلاح ساختار بودجه این موضوع مهم را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: بخشی از مشکلات بودجه کشور قطعاً از طریق اصلاح ساختار بودجه حل و فصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر از طریق این طرح، بودجه عملیاتی و شفاف می‌شود، گفت: با اصلاح ساختار بودجه، قطعاً بسیاری از منافذ حیف و میل بودجه بسته می‌شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه دولت باید لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه می‌کرد اما این اقدام را انجام نداد، افزود: از آنجایی که دولت اقدامات لازم را برای اصلاح ساختار بودجه انجام نداد، مجلس به این موضوع مهم ورود کرد و قطعاً آن را نهایی می‌کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه یکی از مباحث کلیدی و زیرساختی در اقتصاد کشور است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی، باید ساختار بودجه اصلاح شود.