شناسهٔ خبر: 165351 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از امکانات نظارتی همه دستگاه‌ها استفاده می‌کند

سید نظام الدین موسوی عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: اعضای هیات بر رعایت مُر قانون تاکید دارند و از امکانات همه دستگاه‌ها تا جایی که قانون اجازه دهد برای امر نظارت استفاده خواهند کرد.

به گزارش «نماینده» سید نظام الدین موسوی با اشاره به انتخاب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: با توجه به تعطیلی صحن و بازدید نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در هفته‌های آتی تشکیل و هیات رئیسه و برنامه‌ کاری را مشخص خواهیم کرد.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: برنامه انتخابات شوراها یک روال مشخص و قانونمند دارد، اجرای  انتخابات با وزارت کشور است و مجلس نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده دارد لذا در این حوزه تلاش می‌کنیم تا مُر قانون با توجه به اهمیت و جایگاه شوراها رعایت شود.

موسوی ادامه داد: با توجه به تاثیر شوراهای اسلامی شهر و روستا بر مدیریت شهری تلاش خواهیم کرد تا نظارت موثری بر انتخابات شوراها داشته باشیم. انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و با توجه به هم پوشانی، مشارکت پر شوری را شاهد خواهیم بود لذا سعی می‌کنیم که مجلس وظایف قانونی خود را در این زمینه انجام دهد.

وی یادآور شد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از امکانات همه دستگاه‌ها تا جایی که قانون اجازه دهد برای امر نظارت استفاده خواهد کرد. شورای نگهبان هم یکی از دستگاه‌ها می‌تواند باشد. البته مجلس دبیرخانه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها دارد که متناسب با تقویم انتخابات فعال می‌شود.