شناسهٔ خبر: 165346 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

دولت بر بازار ها هیچگونه نظارتی ندارد

مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس گفت: برخی ها در کشور به این موضوع دامن می‌زنند که گرانی های اخیر مرتبط با بحث تحریم است،نباید با برخی القاها مردم را مایوس کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی ها در کشور به  این موضوع دامن می‌زنند که گرانی های اخیر مرتبط با بحث تحریم است، گفت :اینگونه افراد به مردم القا می کنند که تحریم‌ها منشاء خارجی دارد و این فشارها برای این است که با دنیا تعامل نداریم البته این افراد می‌خواهند مردم را مایوس کنند تا از اهداف بلند نظام دست بردارند.

وی با بیان اینکه در کشور به قدری ظرفیت داریم که اگر آنها را فعال کنیم و از آنها به خوبی استفاده کنیم حتی برخی از این گرانی‌ها می‌تواند به نفع کشور باشد، ادامه داد :به طور مثال با این وضعیت گرانی ارز که همه از دست آن ناراحت هستیم می توانیم به بحث تولید و صادرات توجه کنیم و از طریق صادرات ارز خوبی را به کشور وارد کنیم.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در شرایط گرانی ارز باید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان به خوبی حمایت کنیم تا آنها بتوانند ظرفیت‌ها را فعال کنند، اظهار داشت: قطعاً این کار می‌تواند به اقتصاد کشور را رونق بخشد و در شرایط سخت تحریمی به داد کشور برسد.

 نماینده شادگان در مجلس با بیان اینکه دولت بر بازار ها هیچگونه نظارتی ندارد گویا که ما در حال جنگ اقتصادی با قدرت‌های بزرگ نیستیم، عنوان کرد: دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا مجوزهای کارهای اقتصادی برای تولیدکنندگان با تسهیل انجام شود و این باید کاری کنیم که صادرات با سخت ترین شرایط انجام شود.

 ناصری نژاد با بیان اینکه متاسفانه در شرایطی که می‌توانستنیم از بازارهای بین المللی و کشورهای همسایه به خوبی استفاده کنیم اما به راحتی آنها را از دست داده ایم گفت:  برخی در شرایط کرونا فکر می کردند که کشور به هم می‌ریزد اما با مقاومت توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم مردم و نظام ما دارای ظرفیت هایی است که اگر از آنها استفاده کنیم می توانیم از گردنه های سخت عبور کنیم.