شناسهٔ خبر: 165275 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

قدرت خرید خانوار با اجرای طرح تامین کالاهای اساسی ترمیم می‌شود

بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با توجه به موج گرانی و کاهش قدرت خرید مردم یکی از ضرورت‌های کشور تدوین طرح‌هایی در راستای تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانوار است.

به گزارش «نماینده»، بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح تامین کالاهای اساسی، گفت: با توجه به موج گرانی و کاهش قدرت خرید مردم یکی از ضرورت‌های کشور تدوین طرح‌هایی در راستای تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانوار است و این مهم وکلای مردم در خانه ملت را برآن داشت تا با تدوین  و تصویب طرح حمایت معیشتی زمینه کمک به دهک‌های پایین جامعه از نظر درآمدی را فراهم کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی و به مدت ۶ ماه اجرایی می‌شود و در صورت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم متوقف خواهد شد اما در صورت تداوم وضعیت کنونی در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: جامعه مشمول در طرح حمایت معیشتی ۶۰ میلیون نفر است به این معنا که برای ۲۰ میلیون نفر که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود و برای ۴۰ میلیون باقی مانده ۶۰ هزار تومان.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:  براساس طرح حمایت معیشتی اعتبارات موردنظر در کارت‌های الکترونیکی شارژ خواهد شد تا افراد با مراجعه به فروشگاه‌های خاص کالاهای اساسی موردنیاز خود را تامین کنند، در نتیجه نقدینگی وارد جامعه نمی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در حال حاضر برخی از مردم با یارانه ۴۵ هزار تومانی هزینه زندگی را تامین می‌کنند بنابراین طرح تامین کالای اساسی تاثیر به سزایی در معیشت مردم خواهد داشت.