شناسهٔ خبر: 165265 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

افتتاح بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال

علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به سرانجام ساخت ۱۷ ایستگاه جدید مترو در پایتخت گفت: افتتاح بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال انجام می‌گیرد.

به گزارش «نماینده»، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  درباره سرانجام پروژه‌های عمرانی در پایتخت گفت: منابع مالی بخش زیادی از این پروژه‌ها به صورت غیر نقد است و از طریق تهاتر تأمین می‌شود و خوشبختانه بسیاری از این پروژه‌ها در حال انجام است. البته نمی‌توان کتمان کرد که مشکلات اقتصادی باعث کندی کار شده است.  

وی افزود: عملیات عمرانی بزرگراه شهید بروجردی ادامه دارد و تنها در چند نقطه از این پروژه معارضینی وجود داشت که شهرداری در حال برطرف کردن این مشکل هستند و به احتمال زیاد این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

علیخانی گفت: در مورد پروژه‌های مترو نیز اتصال مسیر ۶ کیلومتری دولت‌آباد حرم عبدالعظیم در شهر ری که در دوره قالیباف، شهردار سابق ۸۰۰ متر از تونل آن ساخته شده بود، در حال حاضر ۳۲۰۰ متر دیگر از تونل آن ساخته شده و تنها ۲ کیلومتر دیگر باقی مانده که طبق برنامه باید تا پایان سال به اتمام برسد.  

علیخانی ادامه داد: راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه جدید مترو تا پایان سال نیز توسط معاونت حمل و نقل شهرداری تهران وعده داده شده و تلاش می‌شود که این تعداد به ۱۷ ایستگاه برسد.